Xelion heeft een Marketplace geopend met koppelingen naar andere software die via API’s beschikbaar zijn voor gebruikers. Zakelijke eindklanten of hun IT-dienstverleners kunnen met de aangeboden applicaties snel en eenvoudig telefonie integreren met hun totale bedrijfsvoering.
Xelion is de Nederlandse softwareontwikkelaar van telefonie en Unified Communications in de cloud. Vanaf de start is het platform van Xelion ontworpen met de visie dat integratie met andere applicaties essentieel is. Zo zijn er al koppelingen beschikbaar voor de CRM modules van Salesforce, Exact en AFAS. Op die manier kunnen inkomende en uitgaande gesprekken met relaties direct worden gekoppeld aan de relatiedatabase. Ook is contactinformatie direct beschikbaar en kunnen gesprekken worden opgeslagen en teruggeluisterd.
Marketplace
De nieuwe Xelion Marketplace is gisteren aangekondigd tijdens het Xelion Partner Event en de aangeboden API’s zijn gemaakt door specialisten met kennis van integratie met CRM of ERP. Al deze API’s en apps worden als hosted dienst aangeboden en kunnen door de gebruikers wereldwijd eenvoudig worden besteld en geactiveerd. Het is dus niet nodig om licenties op systemen te installeren. De Marketplace werkt net zo simpel en snel als een app store voor een smartphone.
Naast voor de hand liggende koppelingen met CRM, wordt telefonie nu ook steeds meer een integraal onderdeel van de totale bedrijfsvoering. Zo kunnen medewerkers in contactcenters via een ERP-koppeling heel snel zien wat de status van een bepaalde order is. Ook API’s met smart offices en IoT-omgevingen worden aan de Marketplace toegevoegd. Veel van de koppelingen richten zich daarnaast specifiek op software die leidend is voor een bepaalde beroepsgroep zoals notarissen, artsen, makelaars of accountants. Het aantal beschikbare app’s in de Marketplace zal de komende tijd snel worden uitgebreid.
Nieuwe episode
Directeur Micha Cohen is de geestelijk vader van de ontwikkeling binnen Xelion. Hij ziet de Marketplace dan ook als een nieuwe fase voor het bedrijf. “Sinds de start van Xelion is er al de visie dat een telefoniecentrale niet meer op zichzelf staat. Communicatie staat wel centraal in elke bedrijfsvoering”, aldus Cohen. “Met deze Marketplace maken we integratie nog eenvoudiger. Een mooi voorbeeld is de koppeling voor ambulante zorgmedewerkers die zo heel snel kunnen worden bereikt op basis van hun werkschema en locatie. Zo’n koppeling zorgt ervoor dat zorg sneller ter plaatse is in geval van urgentie.”
Xelion biedt ook integratie met BI-tools en die geeft bedrijven meer kennis en data over de bereikbaarheid van de organisatie. “Deze Marketplace met de integratie met andere applicaties is de belangrijkste stap die we momenteel zetten naast onze gestage groei in Nederland en expansie in Engeland en Duitsland”, denkt Cohen. “We liggen hiermee duidelijk voor in innovatie ten opzichte van de markt. Ontwikkelaars bouwen handige extra’s waarmee gebruikers met specifieke extra functies veel meer uit hun Xelion kunnen halen. Zo brengen we vraag en aanbod op een makkelijke en eenvoudige manier bij elkaar. En daar draait het om.”
Bron: Xelion