T-Mobile heropent morgen elf winkels die zijn omgebouwd om klanten en medewerkers te beschermen tegen het coronavirus. Een van de maatregelen is een plexiglaswand, waardoor het fysieke contact tussen klant en werknemer minimaal is. Volgende week openen naar schatting tien winkels met deze maatregelen.
CEO Søren Abildgaard van T-Mobile Nederland legt de moeilijke beslissing uit om alle T-Mobile winkels te sluiten. “De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en klanten stonden bij deze beslissing voorop. Tegelijkertijd is het in deze uitdagende tijden des te belangrijker om klanten verbonden te houden”, aldus Abildgaard. “Met het nieuwe box-in-shop concept kunnen we deze veiligheid garanderen en onze klanten van dienst zijn, vandaar dat we besloten hebben om een aantal winkels te heropenen.”
Maatregelen en regels
T-Mobile heeft in de heropende shops enkele maatregelen getroffen. Zo zijn er dus plexiglas platen die direct contact tussen klant en medewerker voorkomen en is er een speciale opening voor de doorgifte van producten, zoals handsets of SIM-kaarten.
Daarnaast zijn er ook verscherpte regels voor klanten. In de shops worden geen telefoons meer aangenomen maar klanten kunnen een toestel via een online proces opsturen ter reparatie. Er mogen maximaal twee klanten tegelijk naar binnen om geholpen te worden. Klanten dienen op 1,5 meter afstand van de balie te staan. De shops zijn pin-only en dus wordt er geen contact geld meer aangenomen.
De openingstijden van de shops zijn aangepast. Alle shops zijn van maandag tot en met zaterdag open van 12.00 tot 17.00 uur.
Banen behouden
T-Mobile doet er naar eigen zeggen alles aan om de banen van alle vaste medewerkers te behouden. Dit geldt ook voor de medewerkers die werken in de winkel die niet op korte termijn open gaan. De winkelmedewerkers zijn hierover geïnformeerd.
Bron: T-Mobile