Tijdens een partnerevent heeft Gerben de Haan van Yorus de nieuwe naam bekendgemaakt waaronder alle connectiviteitsactiviteiten van Yorus, Retail Synergie en XBA ondergebracht gaan worden: Connectivity Factory. Hij presenteerde ook het nieuwe bijbehorende logo. Tevens is vanaf heden de website in de lucht.
In de Skylounge van het Amsterdamse Hilton, op de elfde etage, presenteerde Gerben de Haan de strategie en visie voor de komende jaren, in aansluiting op de eerder aangekondigde strategische alliantie. Hij gebruikte daarbij veel beeldspraak. “We hebben de laatste jaren op een woeste oceaan gezeten. We zagen omzetdalingen bij operators die direct effect hadden op de diensten van de partners. Ook zagen we cloud een enorme vlucht nemen waardoor onze diensten ook anders worden. En je moet tegenwoordig nog meer dan vroeger oog hebben voor gebruikerservaringen. Je moet dus je processen optimaal inrichten.”
Volgens De Haan is men nu in een wat rustiger vaarwater terechtgekomen. “Er zijn positieve trends. De economie gaat goed, klanten geven geld uit en we hebben waanzinnig portfolio. De zee ligt er dus goed bij. Maar we kunnen wel doorvaren zoals we deden, maar daarmee gaan we het niet redden. We willen met zijn allen succes hebben. Maar winnen doe je niet alleen, dat doe je samen. Visie is dus belangrijk: we willen de beste zijn in alles. En bij visie hoort strategie. We moeten de koers aanpassen. Dus meer focus op de ICT-reseller, waar er eerder altijd focus was op de telecomreseller. Er gaat dus compleet aanbod komen van oplossingen. Dus niet alleen telecom en niet alleen IT maar alles.”
“Vandaag wordt het nieuwe schip gedoopt”, zo ging De Haan verder in zijn beeldspraak. En de naam van het nieuwe schip is dus Connectivity Factory. “De naam Connectivity Factory geeft duidelijk onze nieuwe koers aan, namelijk het bieden van alle connectiviteitsdiensten onder één dak. Op die manier kunnen onze businesspartners steeds meer voor hun klanten kunnen betekenen. Daarnaast gaan we verder met het uitbreiden van ons supportmodel.”
Connectivity Factory is onderdeel van de groep waar Retail Synergie, Utility Provider en Telecombinatie ook toe behoren. Bij Connectivity Factory hebben aangesloten business partners niet alleen toegang tot een uitgebreid portfolio, maar ook tot een compleet supportmodel en partner programma. Al deze diensten zijn beschikbaar in één platform. Hierdoor hebben partners geen logins en bestelsystemen van afzonderlijke leveranciers meer nodig.
Na afloop van de presentatie was er een wijnproeverij georganiseerd. De partners konden verschillende wijnen proeven en kregen na afloop een fles naar keuze mee naar huis.