Atos en Google Cloud gaan een schaalbare, veeltalige chatbot ontwikkelen voor T-Mobile Nederland. De chatbot kan via verschillende kanalen communiceren en gebruikt kunstmatige intelligentie. De introductie van de chatbot is onderdeel van het digitale transformatieplan van het telecombedrijf.
De overeenkomst is een voorbeeld van de vele contracten die Atos in verschillende industrieën en sectoren heeft gesloten sinds haar internationale partnership met Google Cloud. De chatbot wordt bij T-Mobile ingezet om analyses van klantdata en -contacten te stroomlijnen met als doel de kosten te verlagen en de klanttevredenheid te vergroten.
Atos heeft nauw samengewerkt met T-Mobile aan een maatwerk oplossing. De chatbot wordt verbonden met de website en social media-kanalen van T-Mobile en aan haar klanten- en productendatabase. “We zijn ons bewust van de voordelen van kunstmatige intelligentie en willen onze klanten een betere en meer efficiënte service bieden met deze nieuwe chatbot”, aldus CTIO Kim Larsen van T-Mobile Nederland.
Klantbeleving
Het doel van de chatbot is een moderne, meer gepersonaliseerde en intuïtieve klantbeleving te realiseren die snel inzichten biedt in klantgegevens. De overeenkomst is gebaseerd op een succesvol proof of concept van een chatbot die in november 2018 tot stand kwam. De chatbot heeft volgens het persbericht een hoog niveau van ‘user intent recognition’ wat betekent dat het systeem begrijpt wat de gebruiker van plan is te doen of probeert te doen. Op die manier kan de chatbot relevante ondersteuning bieden.
Erkenning
Het contract met Atos en Google Cloud voorziet in de bouw en de doorontwikkeling met behulp van AI van een chatbot. Inzet van het Contact Center AI van Google Cloud is daar onderdeel van. Directeur Johan Taams van Atos Nederland is trots dat T-Mobile Nederland voor Atos heeft gekozen. “Dit is een belangrijke erkenning van onze ervaring en expertise in de telecomsector. Bovendien zal ons sterke partnership met Google Cloud veel waarde toevoegen aan deze nieuwe oplossing”, aldus Taams.
Bron: Atos