Pocos: Bij Excellent in Communicatie staat het klantbelang altijd voorop

POCOS LAAT EEN RESELLER AAN HET WOORD

Resellers zijn er in vele soorten en maten. En hoewel er heel veel verschillen zijn in aanpak en ambities, zijn de meeste partners van Pocos het erover eens dat betrouwbaarheid, kwaliteit en benaderbaarheid cruciale pijlers in de samenwerking zijn. Dat geldt zeker voor het in Lelystad gevestigde Excellent in Communicatie. Het succesvolle bedrijf is inmiddels bijna vijftien jaar actief als onafhankelijke en concurrerende aanbieder van telecom- en internetdiensten. De dagelijkse leiding is in handen van Steven Schoemans, die tevens het commerciële aanspreekpunt is.

Succes is niet altijd af te meten aan omvang. Dat bewijst Steven Schoemans: “Met Excellent in Communicatie zijn we gestaag gegroeid en inmiddels zijn we met zes mensen. In het verleden werkte ik bij een grote telecomprovider en daar heb ik gezien wat ik niet wil. Door te groot te worden, verlies je het contact met klanten en ontstaan
er veel tussenlagen. Dat komt de efficiency en klantgerichtheid niet ten goede. Daarom wil ik met mijn bedrijf niet veel verder groeien. We zijn nu groot genoeg om zekerheid te kunnen bieden en klein genoeg om klanten optimaal te servicen. En dat is onze prioriteit: het klantbelang!”

‘De aanpak van Pocos sluit perfect aan bij onze werkwijze’

 

Steven Schoemans

Korte lijnen, hoge servicebereidheid

Ook bij het samenstellen van het portfolio koos Steven bewust voor een beperkt aantal partnerships en oplossingen. Eén ervan is Pocos. Schoemans: “De aanpak van Pocos sluit perfect aan bij onze werkwijze: korte lijnen en een hoge servicebereidheid. Een extra pluspunt destijds was dat Pocos als enige Xelion volledig geautomatiseerd aanbood via het partnerportal. Ik ben een fan van de Xelion-oplossing en steeds meer van onze klanten zijn dat ook.”

‘Medewerkers van Pocos zijn tot op het hoogste niveau zeer goed benaderbaar en altijd bereid om ons bij te staan als het nodig is’

Xelion via de portal

Met Xelion kunnen gebruikers online en onafhankelijk van plaats, apparaat en tijd bellen en werken. Schoemans: “De Xelion App is onovertroffen net als de softphone-oplossing, de vast-mobielintegratie, het user-licentiegebaseerde model en het feit dat je provideronafhankelijk werkt. Ook Pocos is goed te spreken over de voordelen van Xelion. Het feit dat ze Xelion volledig geautomatiseerd via hun portal aanbieden, maakt het voor resellers als wij extra makkelijk. Met een paar muiskliks en vaak dezelfde dag nog zorgen wij ervoor dat een klant operationeel is of voegen we extra users toe. Naast betrouwbaarheid en kwaliteit – een permission to play – vormen die snelheid en flexibiliteit een belangrijk onderscheid, waarmee we regelmatig klanten overtuigen.”

Eigen beheer, altijd in control

Vormt de omvang van Excellent in Communicatie geen bedreiging voor de succesvolle onderneming? Volgens Steven Schoemans is dat zeker niet het geval. “Allereerst hebben we de commerciële, technische en supporttaken intern goed verdeeld. Bovendien hebben we een compact portfolio van degelijke oplossingen op basis van proven technology. Met Pocos als partner zijn we bovendien verzekerd van zeer betrouwbare verbindingen en een professionele supportorganisatie. Pocos heeft alles in eigen beheer en is altijd in control; een geruststellende gedachte. Als wij vragen krijgen waar we zelf niet uit komen, schakelen we Pocos bij. De medewerkers van Pocos zijn tot op het hoogste niveau zeer goed benaderbaar en altijd bereid om ons bij te staan als het nodig is. Samen komen we er altijd uit!”

Over Excellent in Communicatie
Bijna vijftien jaar ervaring in de telecombranche heeft Excellent in Communicatie (Exic) het inzicht gegeven dat het ook anders kan. De dienstverlening van Exic is daarom gebaseerd op advies op maat (provideronafhankelijk), tussentijdse evaluaties, een excellent servicesysteem en het monitoren van aflopende contracten om steeds het beste persoonlijke advies aan klanten te kunnen geven. Bij Exic ligt de focus dan ook volledig op het ontzorgen van mkb-klanten op het gebied van telecom- en internetdiensten. Het klantbelang staat altijd voorop!

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 2-2020]

Lees het artikel hier in PDF