VodafoneZiggo en KPN zijn de winkels weer gefaseerd aan het heropenen. Met speciale maatregelen willen de operators ervoor zorgen dat winkelmedewerkers zich ‘maximaal veilig’ voelen en klanten er toch terecht kunnen. Veelal wordt alleen urgente service gegevens.
VodafoneZiggo zegt in een persbericht dat het de komende tijd beoordeelt hoe de winkeldienstverlening wordt voorgezet en of maatregelen nodig zijn zoals desinfecterende middelen, een maximaal aantal klanten in de winkel en markeringen om sociale afstand te houden. De winkels van VodafoneZiggo waren een week geleden gesloten in het licht van het coronavirus.
KPN houdt zich volgens een persbericht aan de richtlijnen van het RIVM om fysiek contact te beperken. Per medewerker mag één klant tegelijk in de winkel aanwezig zijn. Er is plexiglasbescherming geplaatst tussen klanten en medewerkers. Er zijn inmiddels weer zestien winkels van KPN open.
Hier staat een bericht over de heropening van de T-Mobile winkels.
Bron: VodafoneZiggo
Bron: KPN