Voiceworks stelt dat de vraag naar thuiswerksoftware sinds de uitbraak van het coronavirus is verviervoudigd. Naast technische uitdagingen staan bedrijven volgens Voiceworks ook voor sociale problemen.
Het bedrijf keek de afgelopen vier weken naar de aanvragen en tot stand gekomen verbindingen van Coligo Meetings software, de vergaderoplossing van Voiceworks. Het aantal aanvragen voor de thuiswerksoftware verviervoudigde. Het aantal tot stand gekomen verbindingen steeg sinds de thuiswerkmaatregelen met meer dan 500 procent.
Middelgrote ondernemingen
De aanvragen kwamen vooral vanuit middelgrote ondernemingen. Bij incidentele thuiswerkdagen kunnen de werknemers van deze bedrijven prima uit de voeten met apps als Whatsapp en webmail. Bij structureel thuiswerken lopen zij echter tegen beperkingen aan. Niet alle bedrijven en medewerkers hebben de juiste tools om effectief thuis te werken. Dit betekent dat productiviteit en samenwerken onder druk kunnen komen te staan, terwijl dat juist nu belangrijk is, stelt Voiceworks.
Organisatorische en sociale vragen
Voiceworks constateert dat ondernemers niet alleen technische vragen hebben, maar vooral ook organisatorische en sociale. Om tijdens de coronapandemie thuiswerkende ondernemers een steuntje in de rug te geven, biedt Voiceworks de vergadersoftware Coligo Meetings Pro in ieder geval tot 1 september gratis aan. Hierdoor zijn meer bedrijven gebruik gaan maken van de diensten van Voiceworks. Wat daarbij volgens het bedrijf opviel, is dat de supportvragen die het bedrijf kreeg veelal niet technisch van aard zijn, maar organisatorisch en sociaal.
Bron: Voiceworks