Nieuwe General Manager voor PrioCom

PROVIDER VAN KRITISCHE COMMUNICATIE OP MOBIEL NETWERK VOORZIET STERKE GROEI

Sinds 15 november is René Schenk aangesteld als General Manager bij PrioCom. Met zijn benoeming is de provider van kritische-communicatieoplossingen klaar voor een sterke groei via het partnerkanaal.

 

Schenk (47) werkte eerder voor Getronics/PinkRoccade en twaalf jaar voor KPN, waarvan de laatste zeven jaar als directeur Business Partner Organisatie. PrioCom’s nieuwe General Manager heeft kortom niet alleen veel ervaring in het indirecte kanaal, maar is nadrukkelijk ook bekend met technologie op het snijvlak van IT en telecommunicatie.

“Ik werkte meer dan twintig jaar in grote organisaties en wilde graag eens de overstap maken naar een kleine, snelgroeiende organisatie met duidelijke focus op een bepaalde technologie. Dat heb ik in PrioCom en de oplossingen voor kritische communicatie beslist gevonden.” Niet dat het werken in een grote organisatie Schenk tegenstond. “Je ontwikkelt een helicopterview op een groot aantal technologieën, maakt kennis met tal van partners en innovaties, maar bent dan vaak op een relatief abstract niveau met een brede range aan producten en vendors bezig.” Dat heeft volgens Schenk beslist een mooie ‘eigen dynamiek’, maar na al die jaren wilde hij nu op een ander abstractieniveau bezig zijn met oplossingen.

In dat opzicht beschouwt Schenk zich als een technologie-evangelist

Schenk uit zich enthousiast over de ‘heel specifieke markt’ waarin PrioCom actief is ‘met heel specifieke en innovatieve oplossingen’. Zeker gezien de ambitie en het groeipad van zijn nieuwe werkgever, “dat helemaal gebaseerd is op nieuwe technologische mogelijkheden”.

Beproefde kwaliteit

Overal en al heel lang worden binnen ondernemingen processen gedigitaliseerd, maar als het gaat om kritische communicatie kwam die ontwikkeling wat later op gang. Dat is niet zo vreemd, je wilt kunnen terugvallen op een beproefde oplossing opdat de continuïteit van business-processen niet in gevaar komt. “Wij kunnen inmiddels heel concreet laten zien dat de nieuwe breedbandoplossingen die wij leveren niet alleen de betrouwbaarheid en continuïteit bieden die de vertrouwde radiotechnologie bood – denk aan push-to-talk portofoons – maar zelfs meer dan dat. Klanten zien meteen het voordeel.” Schenk maakt duidelijk dat alle voorwaarden die eindklanten kunnen bedenken om de oplossing nu en in de toekomst succesvol in te zetten ingevuld kunnen worden De uitdaging die de nieuwe General Manager op zijn pad vindt is enorm. “Er is beslist een slag te maken in deze markt. De aanbieders van deze techniek, en daar bieden wij een unieke propositie in, hebben nog een enorme klus te doen. Namelijk klanten niet alleen overtuigen dat onze digitale cellulaire breedbandoplossing minstens zo betrouwbaar is als de huidige systemen die ze gebruiken, maar ook van de extra mogelijkheden die innovatieve oplossingen voor kritische communicatie bieden.”

In dat opzicht beschouwt Schenk zich als een technologie-evangelist. “De eindklanten gebruiken nu toepassingen, voor push-to-talk bijvoorbeeld, op de manier zoals ze dat jaren gewend zijn en in feite altijd hebben moeten doen.” Maar net als in allerlei andere gebieden van hun werk, zie je dat digitalisering en het gebruik van nieuwe devices met andere platformen meer mogelijk maken. “Dat brengt met zich mee dat die eindklant nu na moet gaan denken over de meest krachtige manier om kritische communicatie in te richten.”

Meer mogelijkheden

Rene Schenk

Zo kunnen digitale devices ook gebruikt worden voor locatiebepaling, zodat bijvoorbeeld een meldkamer continu overzicht heeft over welke personen zich waar binnen een gebouw of op een industrie- of festivalterrein bevinden. Schenk: “Stel nou dat ik mijn device ook kan gebruiken voor het maken en versturen van foto’s en video’s. Dan kan de meldkamer veel gerichter doorgeven wat er aan de hand is.” Daarnaast is het device dan ook preventief te gebruiken. “Als een medewerker een potentieel gevaarlijke situatie op het werk tegenkomt, kan die er een foto van versturen naar de meldkamer of een manager, opdat een hindernis wordt opgelost voordat er een ongeluk gebeurt. Dat kan levens redden, of een financiële strop omdat een proces stil komt te liggen voorkomen.” Al deze oplossingen komen binnen handbereik, maar met dezelfde betrouwbaarheid en stabiliteit als voorheen met radiotechnologie, dankzij de unieke dienstverlening van PrioCom op het T-Mobilenetwerk. “Het is een upgrade van processen naar een hoger beschikbaarheidsniveau. Je maakt gebruik van de nieuwe technologiestandaard (3GPP), dat betekent dat de oplossing toekomst vast is.”

Schenk maakt duidelijk dat PrioCom onderdelen die in de oplossingen zijn opgenomen managet. “We kennen onze ecosysteempartners persoonlijk en kennen hun kwaliteitsniveau. We hebben toegang tot het beslisniveau van onze leveranciers. Zo kunnen we altijd doorpakken als iets nodig is.”

Kansen voor resellers

Als je je als reseller richt op bedrijfskritische communicatie, dan kun je met deze techniek beslist aandacht krijgen bij organisaties, niet alleen in de industrie, maar bijvoorbeeld ook in de gezondheidszorg of bij evenementenorganisaties. Ook het feit dat de oplossing gebruikmaakt van een open platform (Androïd) biedt de wederverkoper kansen. “Een reseller kan in nauw overleg met de klant eigen bedrijfsapps op het platform uitbreiden. Daarmee voorkom je onder meer dat medewerkers met meerdere toestellen aan hun riem rond moeten lopen.”

In overleg met de reseller/partner kan een onderneming met een grote portofoonvloot er ook voor kiezen gefaseerd te migreren, en eerst van een hybride oplossing met koppeling naar bestaande systemen gebruik te maken. Schenk: “De reseller zal met zijn eindklant in gesprek gaan en kijken welk migratiepad het meest geschikt is. Deze resellers spelen vaak nu ook al een rol bij de telecommunicatie van de betreffende klant, en kunnen zich door ook kritische communicatie aan te bieden echt onderscheiden.”

Optimale partnerondersteuning
In 2020 gaat PrioCom verder met de uitbreiding van het partnerkanaal. “Onze organisatie staat, we kunnen de partners nu goed en optimaal ondersteunen. Dit onder meer in de vorm van kennisoverdracht, een resellerportal en marketing- en salestools. We zullen samen met de partners de markt in gaan. Lead generation via ons naar de partners speelt daarbij een belangrijke rol.”

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 8-2019]

Lees het artikel hier in PDF