dean one: Keuze zonder maatwerk

DEAN ONE MODELLEERT PORTFOLIO NAAR DIVERSITEIT MKB+

Eigenlijk bestaat hét mkb niet. Daarmee bedoelen we dat de traditionele gedachte dat hoe groter het bedrijf, des te complexer de oplossing niet meer van deze tijd is. “Binnen elk bedrijf, groot of klein, zien we dat eindgebruikers hele diverse communicatiebehoeftes hebben”, zegt Martin van Dijk van Dean One. Aanbieders kunnen niet langer volstaan met een standaardproduct en -verhaal.

 

Dean One speelt in zijn marktbenadering en propositie vooral in op de behoeftes van deze eindgebruikers. Tegen die achtergrond heeft de zakelijke provider goed gekeken naar ontwikkelingen in de markt en de manier waarop mensen werken, legt productmanager Martin van Dijk uit. “Zo werken en communiceren mensen die standaard op kantoor zitten anders dan werknemers die vooral mobiel bereikbaar willen zijn. En die verschillen weer van flexwerkers, directieleden en receptiemedewerkers. Ieder van die groepen heeft uiteenlopende wensen. Het lijkt zo logisch, maar toch handelt de branche daar nog lang niet altijd naar.”

Concurrerende markt

De telecommarkt is inmiddels uitgegroeid tot een sterk concurrerende markt. Dean One helpt zijn partners zich in deze markt te onderscheiden. Dit kan volgens Dean One door je te focussen op hoe de zakelijke eindgebruikers je product gebruiken. “En daarmee bedoelen we niet dat je voor elke type gebruiker een aparte propositie moet inrichten, maar om vanuit één overzichtelijk product, de nadruk te leggen op de functionaliteiten die voor de verschillende type eindgebruikers relevant zijn. En dit te combineren met de hardware die daarbij past.”

‘Dean One gaat begin 2020 ook UCaas toevoegen aan het portfolio’

Cloudtelefoniedienst Dean Onepro is daar volgens Van Dijk een goed voorbeeld van. “De lijst met functionaliteiten is zo lang, dat je hiermee in principe aan de meest uiteenlopende behoeftes van eindgebruikers binnen een bedrijf kunt voldoen. Voor de partner is één product met zoveel mogelijkheden overzichtelijk, maar het risico is dat je de klant ermee overweldigt. Het gaat er als aanbieder om dat je samen met de klant de verschillende gebruikers binnen het bedrijf identificeert. Vervolgens vul je dat in met de functionaliteiten en diensten die daarbij passen”, aldus Van Dijk. “Ons portfolio is afgestemd op die specifieke behoeftes en met onze trainingen helpen we partners om dat goed over de bühne te krijgen.” Zo zorgt Dean One ervoor dat de partner altijd het beste verhaal heeft zonder maatwerk te hoeven leveren.

Martin van Dijk

Commissiemodel Instant Bonus

Dean One is een gevestigde naam voor vaste en mobiele telefonie én internetdiensten voor de zakelijke markt. De provider is onlangs verhuisd naar een nieuw pand waar ruimte is om verder te groeien. En groeien dat staat op de agenda. Gevraagd naar het onlangs geïntroduceerde commissiemodel ‘Instant Bonus’ van Dean One, zegt Van Dijk dat partners hier heel blij mee zijn. “Ze worden direct beloond. Als ze een verkoop doen, ontvangen ze binnen een week hun geld. Partners hoeven niet te wachten tot de dienst is opgeleverd. Soms kan de oplevering van een dienst zomaar een aantal weken tot maanden duren. Wij geven partners door ze direct te betalen dit vertrouwen, waardoor ze meer financiële ruimte hebben om te ondernemen. Dat is partnership in optima forma.”

Beheeromgeving

Met de gebruiksvriendelijke cloudtelefonie-beheeromgeving van Dean One kunnen klanten online hun instellingen inzien en aanpassen. Zo kunnen ze onder andere inkomende gesprekken doorzetten naar een mobiel toestel, vanaf hun mobiel bellen met een vast nummer, maar ook keuzemenu’s, routeringsfaciliteiten en de bereikbaarheid van afdelingen beheren. Deze beheeromgeving wordt binnenkort vernieuwd met nog meer functionaliteiten en zal regelmatig verder uitgebreid worden.

‘Partners verkopen de volledige beleving’

UCaaS in 2020

Nieuw is verder dat Dean One begin 2020 ook UCaas gaat toevoegen aan het portfolio. Het gaat om applicaties zoals videobellen, chat, telepresence en collaboration. Deze diensten worden gebruikt op verschillende devices, waardoor er meer vraag komt naar high-end toestellen. “We werken altijd met gerenommeerde merken zoals Polycom en Yealink. Zij komen ook met toestellen die video-integratie bieden. Dit biedt weer extra commerciële kansen voor onze partners.” De introductie van UCaaS biedt partners volgens Van Dijk de kans om met nieuwe en bestaande klanten in gesprek te gaan over hoe Unified Communications hun bedrijf verder kan helpen. “De adoptie van UC is nog niet overal even groot. Vaak wordt gedacht dat dit alleen voor grote bedrijven interessant is. Wij zien echter dat ook kleinere bedrijven behoefte hebben aan UCaaS. Dit geeft aan hoe belangrijk het is altijd vanuit de behoefte van individuele eindgebruikers naar de markt te kijken.”

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 7-2019]

Lees het artikel hier in PDF