KPN lanceert Smart Combinations voor zakelijke klanten

KPN standaardiseert het zakelijke productaanbod waardoor verschillende diensten met elkaar samenwerken. Met Smart Combinations kiezen bedrijven combinaties van netwerk-, ICT- en security-diensten die op elkaar zijn afgestemd.

De Smart Combinations worden gefaseerd geïntroduceerd. In 2019 worden Cloud Communications, Secure Networking en Connected Workplace geïntroduceerd. KPN ontwikkelt de Smart Combinations samen met onder meer Cisco en Microsoft, op basis van hun gestandaardiseerde oplossingen. Met de introductie van Smart Combinations vult KPN naar eigen zeggen haar beloften in dat medewerkers altijd en overal bereikbaar zijn, dat samenwerken echt makkelijk wordt gemaakt, terwijl de veiligheid en beschikbaarheid gegarandeerd zijn.

Best practices

KPN heeft de beste diensten uit de markt geselecteerd voor Cloud Communications, Secure Networking en Connected Workplace, die zowel geleverd worden over de IP-VPN bedrijfsnetwerken, als over de zakelijke internetverbindingen van KPN. De Solutions zijn gebaseerd op KPN best practices, waarmee volgens de operator ‘zowel een snelle, voorspelbare implementatie als continue innovatie, veiligheid en beschikbaarheid gewaarborgd zijn’. Op deze manier kunnen zakelijke klanten zich richten op de digitalisering van hun bedrijfsvoering, terwijl zij ontzorgd zijn op het gebied van networking, ICT en security. Smart Combinations heeft één servicedesk.

Volgens Jilles Limburg, directeur marketing bij KPN Zakelijke Markt, willen bedrijven soepel werkende ICT die veilig en betrouwbaar is. “Met Smart Combinations krijgen klanten flexibiliteit op het gebied van netwerk, ICT en security”, aldus Limburg. “Bovendien kunnen de voordelen van de integratie aanzienlijk zijn. Denk aan meer samenwerking en functionaliteit en daardoor lagere kosten. De klant hoeft niet alles wat beschikbaar is af te nemen, maar kiest de bouwstenen die hij nodig heeft, waarmee vervolgens de infrastructuur wordt opgezet. Doordat KPN meer zicht krijgt op wat de klant nodig heeft, kan ook proactief advies worden gegeven.”

Bron: KPN