NFON gaat service extra inbedden in nieuwe organisatiestructuur

NFON heeft de drie gespecialiseerde kernteams Presales Consulting, Professional Services en Service Delivery in het leven geroepen om prospects en klanten extra te ondersteunen met service. Dit ‘service-offensief’ staat onder leiding van Melanie Sollinger en past in de nieuwe organisatiestructuur die nu is neergezet, meldt NFON.

NFON is een van oorsprong Duitse pan-Europese aanbieder van telefoniesystemen uit de cloud. De kernteams worden aangevuld met gespecialiseerde medewerkers die in nieuwe teams en afdelingen zorgen voor soepele en snelle processen.

Melanie Sollinger, hoofd Consulting & Services NFON

Melanie Sollinger is per direct aangesteld als hoofd Consulting & Services en wordt daarmee verantwoordelijk voor de nieuwe organisatie. “Met een nauwkeurige classificatie van de servicestructuur kunnen we binnen de NFON-groep een nog betere communicatiestroom, duidelijke afspraken en effectiever advies realiseren en ook gerichte support en oplossingen voor complexe taken realiseren”, zegt Sollinger. “We winnen aan snelheid want klanten moeten zich te allen tijde en op alle gebieden begrepen en perfect geadviseerd voelen.”

Nieuwe organisatiestructuur

In de nieuwe organisatiestructuur zorgt Presales Consulting (voorheen Technical Consultants) voor presentaties en workshops in aanbestedingsfasen, de verwerking van aanbestedingen of de ondersteuning van alfa-testen. Professional Services richt zich op de uitbreiding van bestaande oplossingen, documentatie en overdracht naar de reguliere operatie. En daarnaast op de controle van derde partijen bij uitbesteding van diensten. Service Delivery vormt de derde pilaar en is verantwoordelijk voor escalatie-management, SLA-definitie en -monitoring en support voor grote klanten en wholesale en white label-partners.

CTO Jan-Peter Koopmann van NFON: “Uitbreiding en groei vragen om voortdurende aanpassingen ten behoeve van onze klanten. Dit geldt uiteraard ook voor onze service. Het maakt niet uit of deze wordt geleverd vóór de ingebruikname of tijdens het gebruik van het NFON-portfolio. Klanttevredenheid heeft de hoogste prioriteit.“

Internationale groei

De uitbreiding van de dienstverlening leidt tot nieuwe arbeidsplaatsen bij NFON in Duitsland. NFON is in 2007 in München opgericht en is in mei 2018 naar de beurs in Frankfurt gegaan. Het bedrijf heeft een duidelijke expansiestrategie opende recent een vestiging in Milaan. Ook heeft NFON in maart 2019 de aanbieder van cloudcommunicatie Deutsche Telefon Standard AG overgenomen.

Bron: NFON