Cloud Contact uit Nieuwegein neemt Adatum ICT & Telecom uit Zutphen over. Het bedrijf is daarmee naar eigen zeggen beter in staat om klanten in binnen- en buitenland te helpen met de migratie van telecom- en callcenter-technologie naar de cloud.
Cloud Contact stelt bedrijven in staat om omnichannel-interacties intelligent te beheren vanuit de cloud. De dienst verwerkt en distribueert klantcontacten naar de juiste personen ondersteunt de omnichannel-servicestrategie van bedrijven telefonie, e-mail, chat en diverse social media. Daarnaast integreert Cloud Contact met Salesforce, Microsoft Dynamics, Skype for Business, Pegasystems, Zendesk en Oracle RightNow.
Nieuwe kantoren
De kantoren van Adatum in Europa en de VS blijven bestaan en worden zelfs uitgebreid. Zo is er de wens om op korte termijn een vestiging te openen in Hong Kong, Singapore en Australië. “Door de overname is Cloud Contact in staat om in één keer een grotere en bredere markt te gaan bedienen”, zegt Henk Jansen die bij Cloud Contact verantwoordelijk is voor business development. “We willen graag uitbreiden naar Duitsland en andere landen. Dat wordt nu makkelijker. Ook hoeft er niet langer werk te worden uitbesteed aan bedrijven buiten de eigen organisatie
Aanvulling
Met name de IP Businessmanager is volgens Jansen een mooie aanvulling is op het portfolio van Cloud Contact. “Dit VoIP-telefoniesysteem is actief in meer dan 50 landen en heeft als voordeel dat er bestaande toestellen op kunnen worden aangesloten. Bedrijven geven vaak veel geld uit aan telefoons die best nog een tijdje meekunnen. In het verleden was een overstap naar nieuwe toestellen soms nodig om Cloud Contact te kunnen gebruiken en dat hoeft niet meer. Bedrijven kunnen dankzij deze verlaging van operationele kosten, nu nog eerder gebruik gaan maken van onze dienstverlening”, aldus Jansen.
Bron: Cloud Contact