T-Mobile Nederland is vorig jaar weer gegroeid. Het aantal mobiele klanten staat nu op ruim 4 miljoen klanten waarvan 3,5 miljoen abonnementen. Volgens CEO Sören Abildgaard van T-Mobile Nederland ligt de groei van het concern vooral in de zakelijke markt.
De winst van T-Mobile Nederland steeg naar circa 425 miljoen euro en de omzet daalde ten opzichte van 2017 met 2 procent naar 1,2 miljard euro, meldt het concern donderdag. Volgens topman Abildgaard is de groei van de brutowinst niet alleen te danken aan de toegenomen omzet, maar ook aan kostenbesparingen. Tegen NU.nl zegt hij overtuigd te zijn van het belang van een structureel lage kostenbasis, zodat het concern bijvoorbeeld een ‘prijzenoorlog’ aankan.
Klanten
Abildgaard is uiteraard zeer tevreden met de groei van het aantal klanten. “En dat al acht kwartalen op rij. Dit laat zien dat onze klanten het alternatief waarderen dat wij bieden ten opzichte van het Nederlandse duopolie. Deze groei zien we vooral in de B2B-markt en ik ben er trots op dat wij in deze markt, inmiddels al voor het tiende kwartaal op rij, zijn gegroeid.”
Toekomst
Over de fusie met Tele2 is Abildgaard heel positief. “Het is geweldig nieuws voor Nederlandse klanten. Het zijn spannende tijden nu we onze bedrijven gaan combineren en meer synergie- en groeikansen identificeren”, aldus Abildgaard. “We blijven werken aan het waarmaken van de beloftes die we aan de Nederlandse consumenten en bedrijven hebben gedaan ten aanzien van keuzevrijheid en geavanceerde technologieën. We gaan ervoor zorgen dat we de eerste provider zijn die landelijk 5G introduceert en snelle glasvezel uitrolt voor minstens 2 miljoen huishoudens.”
Bron: T-Mobile