OZMO Cloud Communications heeft met Unilinxx een oplossing ontwikkeld waarmee bedrijven hun CRM kunnen koppelen aan hun telefoniecentrales. Zoeken naar klantgegevens hoort daarmee volgens het bedrijf tot het verleden.
Integreren van ieder CRM-pakket met OZMO kan volgens de aanbieder in ‘drie klikken’. Op die manier krijgen medewerkers van bedrijven in hun scherm een pop-up met de naam van het inkomende gesprek en een link naar de bijbehorende klantkaart. Klantcontact wordt op deze manier volgens OZMO veel persoonlijker.
Installatie is volgens OZMO eenvoudig want gebruikers hebben zelf geen technische kennis nodig. Ze kunnen klanten en relaties zo bellen via click-to-dial. Andere features zijn tijdregistratie van gevoerde klantgesprekken en koppeling naar de juiste klantkaart in het CRM-systeem. Bedrijven betalen per gebruiker
Lees verder in ChannelConnect
Andere aanbieders van hosted IP-telefonie en telefonieplatforms bieden overigens vergelijkbare oplossingen. De integratie is mogelijk door de ontwikkeling van API’s die platformaanbieders hebben ontwikkeld voor hun telecomdienstverleners en resellers. Dit onderwerp krijgt later deze maand meer aandacht in de telecomspecial van ChannelConnect. De redactie heeft dan interviews met ondermeer Xelion, Telador en VoipGRID die dergelijke API’s hebben gebouwd en aanbieden aan hun kanaalpartners.
Bron: OZMO