Tele2 Zakelijk: Het Nieuwe Bellen is de slimme opvolger van ISDN

Bas PiekTele2 Zakelijk

We weten allemaal dat per september 2019 – en dat is dus al over een klein jaar – ISDN2 wordt uitgefaseerd. Aangezien nog heel veel bedrijven gebruikmaken van ISDN2 zullen partners nu in actie moeten komen. En voor hen heeft Tele2 met Het Nieuwe Bellen een interessant pakket aan diensten beschikbaar voor ondernemers voor wie telecom een cruciale lifeline is waar ze zich niet teveel mee bezig willen houden. Bas Piek, Head of Business Marketing, vertelt erover.

Geen enkele ondernemer zit erop te wachten dat zijn of haar vaste telefoon niet meer functioneert. Als bedrijf moet je gewoon bereikbaar zijn. Heel veel bedrijven hebben nu nog een ISDN2-aansluiting voor vaste telefonie, maar in september 2019 wordt de stekker uit deze inmiddels verouderde techniek getrokken. In theorie zouden daardoor vele tienduizenden bedrijven zonder vaste telefoonverbinding kunnen komen te zitten. Al die bedrijven zullen dus het komende jaar gemigreerd moeten worden naar een andere telefonie- oplossing. “En daarvoor hebben wij Het Nieuwe Bellen geïntroduceerd”, begint Bas Piek van Tele2 ons gesprek. “Bedrijfstelefonie hoeft niet ingewikkeld te zijn, al denken veel ondernemers van wel. Het kan eenvoudiger, beter en vooral ook goedkoper. Het biedt ons partnerkanaal de mogelijkheid om een pasklaar alternatief voor ISDN2. te bieden.” Maar hoe ziet dat er in de praktijk dan uit? “Het Nieuwe Bellen is goedkoper en veiliger dan traditionele ISDN2-oplossingen”, vervolgt Piek. “De telefooncentrale staat immers in een beveiligd datacenter en ondernemers betalen geen aanschaf- of onderhoudskosten. Met Het Nieuwe Bellen zijn ze professioneel bereikbaar op hun vaste lijn als mobiele toestel(len), maar dan via een digitale telefooncentrale, met veel mogelijkheden. Het is een betaalbare keuze voor de toekomst. IP-gebaseerd, zodat er geen eigen centrale meer voor nodig is en het onderhoudscontract de prullenbak in kan.”

Zzp’er

Bas Piek

“Laten we eerst eens beginnen met de zzp’er”, zegt Piek. “Neem bijvoorbeeld een schilder die de naam van zijn bedrijf en zijn vaste telefoonnummer op een busje heeft staan. Voor die schilder is het belangrijk dat hij op dat vaste nummer bereikbaar blijft. Daarentegen is het voor heel veel ondernemers helemaal niet nodig om daadwerkelijk een vaste lijn te hebben. De ’Het Nieuwe Bellen- oplossing’ van Tele2 is om het vaste nummer voortaan uit de laten komen op het mobieltje van de schilder. Hij ziet op het scherm of iemand hem op zijn vaste lijn belt of op zijn mobiele nummer. Bovendien kan hij instellen op welke tijden het gesprek automatisch naar de voicemail gestuurd moet worden. Bij deze oplossing is er ook maar één gecombineerde voicemailbox, dus dat is erg makkelijk. Daarnaast gaan voor deze zzp’er de kosten naar beneden. Want voor dezer oplossing betaalt hij 7,50 euro per maand extra bovenop zijn normale mobiele abonnement, maar de kosten voor de vaste lijn, toch al snel zo’n 35 euro per maand, komen te vervallen.”

Mkb

Voor bedrijven die iets groter zijn, bijvoorbeeld de kleinere kantoren tot twintig werknemers, heeft Tele2 Zakelijk met Het Nieuwe Bellen ook een oplossing. Bas Piek: “In deze situatie wil een ondernemer nog wat meer extra mogelijkheden. Voor wat betreft de vaste aansluitingen kunnen we tot acht werkplekken gaan, maar ook hier kan mobiel gewoon geïntegreerd worden. Stel: je hebt een kantoor met vier medewerkers. Die zou je dus een vast toestel kunnen geven. Maar de andere medewerkers die veel onderweg zijn, kunnen met hun mobiel in één systeem gekoppeld zijn. Ook thuiswerkers hebben dan geen aparte zakelijke lijn meer nodig. Daarbij helpen handige functionaliteiten als een keuzemenu of een belgroep met het verbeteren van de bereikbaarheid, op de vaste en mobiele toestellen.”

‘ISDN2 verdwijnt en de klant moet een nieuwe oplossing hebben. Een prima gelegenheid om met de klant in gesprek te gaan’

Partners

Een belangrijke vraag is natuurlijk: Waarom moet een partner Het Nieuwe Bellen van Tele2 gaan verkopen? Bas Piek lacht: “Zeker een belangrijke vraag. Ik heb altijd geleerd: een opening om een gesprek aan te gaan met een klant is altijd positief. En die opening is er nu. ISDN2 verdwijnt en de klant moet een nieuwe oplossing hebben. Een prima gelegenheid om met de klant in gesprek te gaan. En vanzelfsprekend levert dit onze partner ook zeer interessante vergoedingen op. Daarnaast is het belangrijk voor de partner om te weten dat wij ons alleen met connectiviteit bezig houden. Hij heeft dus ook de gelegenheid om zijn eigen producten en diensten onder de aandacht bij de klant te brengen.” En hoe zit het met de installatie? “De installatie van Het Nieuwe Bellen wordt altijd gedaan door een monteur op locatie, en ook dit zit in de vaste prijs per seat van 13,95 euro per maand inbegrepen. De partner kan zich concentreren op het geven van een goed advies aan zijn klant en wij doen de rest.”

De verschillen: 15 handige functionaliteiten

Het Nieuwe Bellen is helemaal van deze tijd, dankzij niet minder dan 15 belangrijke functionaliteiten. Standaard beschikbaar, voor een grote stap ten opzichte van het ISDN2-abonnement dat de klant gewend bent. De klant profiteert bijvoorbeeld van:

Een professioneel keuzemenu
Maak standaard gebruik van een professionele begroeting aan iedereen die telefonisch contact opneemt. Presenteer mogelijkheden tot doorschakelen of maak gebruik van maximaal 150 sub-keuzemenu’s. Lever telefoongesprekken af bij specifieke medewerkers, of een belgroep.

Handige belgroepen met medewerkers
Die belgroepen bestaan uit meerdere medewerkers, die telefonisch via 1 bedrijfs- telefoonnummer bereikbaar zijn. Allemaal gelijktijdig of na elkaar via een algoritme. Gebruik een vaste volgorde, een circulaire lijst of gelijke verdeling.

Fax2Mail voor inkomende faxen als e-mails
Ontvang zakelijke faxberichten met het gemak van een e-mail. Faxbestanden als bijlage bij e-mailberichten, naar een zelf in te stellen e-mailadres. U heeft zelfs de mogelijkheid om een kopie naar een tweede e-mailadres te laten verzenden. Let op: het is hiermee helaas niet mogelijk om faxberichten te versturen.

Lagere kosten
Meer functionaliteiten en toch een flink lagere prijs dan u nu betaalt bij ISDN2. U betaalt niet langer per spraakkanaal voor gelijktijdige gesprekken, maar nog slechts per profiel dat u gebruikt.

Daarnaast kunt u met het Nieuwe Bellen rekenen op vele aanvullende functionaliteiten: onbeperkt bellen in NL, EU & naar USA, eenvoudig doorschakelen, business voicemail, snelle wisselgesprekken, conference calling, niet storen-functie, verkorte voorkeurs- nummers, chat-, audio- en videogesprekken, beheer met een smartphone-app, anoniem bellen, persoonlijk assistent in de app en een beveiligd beheerdersportal.

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine nummer 5-2018]

Lees het artikel hier in PDF