SoftApp biedt bellen via Teams met Voice of O365 Direct Routing

SoftApp-distribution breidt zijn clouddienst The Voice of O365 uit met een naar eigen zeggen ‘unieke’ Direct Routing-module voor Microsoft Teams. Hiermee kunnen organisaties via het openbare PSTN-netwerk bellen en gebeld worden met de communicatietools in Microsoft-applicaties.

The Voice of O365 is een applicatie waarmee bedrijven hun Skype for Business account via Microsoft Office 365 kunnen gebruiken als volwaardige telefooncentrale in de cloud. Microsoft Teams is een communicatie- en collaboratieoplossing van Microsoft waarmee medewerkers kunnen samenwerken in één uniforme interface. SoftApp-distribution is een Nederlandse cloud serviceprovider uit Amersfoort en is leverancier van UC-oplossingen.

SIP-trunks

De Direct Routing-module van The Voice of O365 is een cloudapplicatie die klanten van Microsoft 365, Office 365 Business Premium, E3 en E5 plan de mogelijkheid biedt om Teams in te zetten als telefonieoplossing in de cloud. Dit kan onafhankelijk van de leverancier van SIP-trunk. Daarmee voegt Direct Routing het gebruik van het openbare telefonienet (PSTN) toe aan Teams met behoud van de overeenkomst met de telecom operator en de telefoonnummers waarover de klant beschikt.

Moderne werkplek

Het ICT-resellerkanaal van SoftApp-distribution is met deze module in staat om de propositie op het gebied van de moderne werkplek te verrijken, zo betoogt CEO Jeroen André de la Porte. “We kennen alle aanbieders van SIP-trunks en dus kan elke ICT-reseller zich met een gerust hart en zonder vergaande telecomkennis begeven in de telefoniewereld. Ook kunnen zij hun eigen telecomaanbod combineren met dat van The Voice of O365.”

Bron: SoftApp-distribution