VoIPGRID lanceert API voor gespreksnotificatie

VoIPGRID heeft voor haar cloudtelefonieplatform onlangs een API geïntroduceerd voor uitgebreide gespreksnotificatie. Hiermee kunnen eindgebruikers meer informatie krijgen over bellers en dit koppelen met andere platformen, zoals CRM.

De leverancier van cloudgebaseerde communicatie-oplossingen breidt met de nu gelanceerde API voor call notification integration, haar bestaande integratie-oplossingen voor telefonie en zakelijke toepassingen uit. De API vertelt de exacte status van inkomende en uitgaande gesprekken aan andere systemen en is hierdoor gedetailleerder dan voorgaande mogelijkheden, aldus VoIPGRID.

Werking

De nu gelanceerde gespreksnotificatie API vuurt volgens de specialist op het gebeid van cloudgebaseerde telefonie en communicatie in vier gevallen een zogenoemde API call af:

  • Wanneer gesprekken worden opgezet
  • Wanneer gesprekken worden aangenomen
  • Wanneer gesprekken worden doorverbonden
  • Wanneer gesprekken worden beëindigd

De API stuurt deze pushmeldingen voor zowel inkomende als uitgaande gesprekken. Deze informatie kunnen eindgebruikers vervolgens verder verwerken.

Praktische toepassingen

Voor eindgebruikers is het mogelijk om de nu gelanceerde API in allerlei situaties te gebruiken, onder meer door deze te koppelen met bestaande programma’s of voor het ontwikkelen van compleet nieuwe koppelingen. Een belangrijke toepassingen is onder andere het koppelen met CRM-systemen, waarbij het mogelijk wordt inkomende oproepen in het beeldscherm van medewerkers te laten verschijnen met de gegevens van de bellers. Dit opent klantenkaarten waarop al hun gegevens staan. Ook kunnen er gespreksgegevens worden geregistreerd over uitgaande gesprekken. Een andere mogelijkheid van de gespreksnotificatie API is het sturen van berichten bij een gemiste oproepen. Dit kan op diverse manieren, zoals via e-mail of een sms-berichten. Tot slot zorgt de API ervoor dat geavanceerde gespreksstatistieken worden verzameld. Voor contact centers is het onder meer belangrijk om zoveel mogelijk managementinformatie te verzamelen over telefonie en hierop te sturen.

Meer informatie

Meer informatie over de nu gelanceerde app geven de experts van VoIPGRID in een uitgebreide wiki.

Bron: VoIPGRID