Verkoopmedewerkers meer centraal in partnerprogramma Avaya

Ayava wil binnen haar recent vernieuwde Master Agent-programma voor resellers zich meer gaan richten op het direct ondersteunen van de verkoopmedewerkers van de deelnemende partners.

In een blogpost licht directeur Brian Snortheim van het in ontwikkeling zijnde Avaya Master Agent Program voor resellers een tipje van de sluier op van wat dit programma precies gaat brengen. Het programma moet haar partners gaan helpen bij het optimaal kunnen bedienen van hun klanten met vooral cloudtoepassingen en dan die van Ayaya in het bijzonder. Op dit moment wordt daarvoor al niet alleen flink geïnvesteerd in het intensief helpen van bestaande partners, maar gaat binnenkort ook meer de focus naar andere grote resellers, master agents in het jargon van de cloud- en communicatieleverancier, die ook meer cloudoplossingen willen gaan verkopen.

Meer aandacht verkoopmedewerkers

De directeur geeft aan dat hiervoor een belangrijke rol is weggelegd voor het ondersteunen van de personen die bij de partners juist het zware werk doen, de field agents of directe verkoopmedewerkers. Snortheim zegt te hebben ontdekt dat tot nu toe deze groep belangrijke personen nog niet door Avaya werd ondersteund. Volgens de directeur gaat dit nu veranderen en zal de interactie met deze groep medewerkers nu topprioriteit worden binnen het partnerprogramma van de leverancier.

Dienstverlening garanderen

Met deze maatregel wil de directeur, naar eigen zeggen, bereiken dat het partnerprogramma van Avaya binnen de industrie aan erkenning wint. Daarnaast moet het programma ervoor gaan zorgen dat partners en klanten meer investeren in maatwerk UC-oplossingen met schaalbare seat -licenties of hiernaar gaan overstappen. Dit alles om de klanten van Avaya beter te kunnen helpen, marktaandeel te behouden en de concurrentie aangaan, zonder dat de dienstverlening daaronder gaat leiden.

Bron: Blog Avaya