Businesscom: Naast distributeur zijn we ook operator

Roy Bramer van BusinessCom

BusinessCom is al zestien jaar actief als distributeur in de Beneluxmarkt en voegt waarde toe in de vorm van advies en ondersteuning van ICT-producten en projecten. Als one-stop-shop voor traditionele en cloudtelefonieproducten en -diensten onderscheidt het bedrijf zich door visie, kennis, ondersteuning en sterke relaties met de ruim 1400 resellers die het mkb en de grootzakelijke markt in de Benelux bedienen.

 

In dit artikel gaan we met Roy Bramer, présales consultant voor My-Connect, dieper in op de mogelijkheden en voordelen van My-Connect, de in eigen huis ontwikkelde cloudtelefonieoplossing die is gebaseerd op het Telepo-platform van Mitel. “Vanuit onze visie wilden we zelf de baas zijn over wat wij aan onze resellers leveren”, begint Bramer. “We zijn er best trots op dat wij wereldwijd de enige distributeur van Mitel zijn die het Telepo-platform heeft staan en dat via de distributiefilosofie in de markt zet. We hebben daarvoor een recurring businessmodel opgezet voor ons en onze partners. Naast distributeur van telecom- en netwerkproducten zijn we ook operator, met eigen trunkingapparatuur en een drietal datacenters. Daarmee kunnen we onze resellers de full-stack leveren. Voor alle duidelijkheid: wij leveren nooit direct aan eindklanten!”

My-Connect platform

Bramer: “Destijds was Mitel de telecomleverancier met een cloudoplossing – het platform Telepo – en dat hebben we als basis gekozen. Bij de overname van Televersal is ook Pridis meegekocht, een in Nijkerk gevestigde softwareontwikkelaar die voor ons alle applicaties schrijft voor ons platform en het daarmee een eigen uniek karakter geeft. Samen met de verbindingen die wij kunnen leveren en de beltikken via ons eigen trunkingplatform hebben we een unieke eigen propositie met My-Connect in handen die ook nog eens volledig redundant in onze eigen datacenteromgevingen in Waalwijk, Rotterdam en Amsterdam draait.

De mobiele telefooncentrale, altijd bij de hand

“Beschouw My-Connect maar als de telefooncentrale die overal en altijd beschikbaar is, zolang er maar een internetverbinding voor handen is. My-Connect voorziet in alle denkbare telefonietoepassingen waar bedrijven en organisaties behoefte aan hebben”, vervolgt Bramer. “Van standaard telefoonfuncties vanaf een vast toestel tot vast-mobielintegratie. We leveren de verbindingen en verzorgen het belverkeer. De eindgebruiker hoeft niets te investeren, hij betaalt alleen per maand voor de functionaliteiten die hij afneemt. Voor de reseller stellen wij een compleet pakket samen van A tot Z, van verbinding tot de Jabra headset en alles wat daar tussen zit en ook voor de support en service heeft de reseller maar één loket: BusinessCom.

Objectief advies en ruime keuze

BusinessCom voert een uitgebreid en compleet portfolio van 24 merken en het daarmee een eigen uniek karakter geeft. Samen met de verbindingen die  waarmee de reseller altijd de juiste oplossing kan samenstellen. Bramer: “Uiteraard staan we klaar om de reseller een onafhankelijk advies te geven dat het beste bij de eindklant past. Het is niet zo dat cloud altijd de juiste oplossing is voor de klant en omdat we zowel cloud als on-premise in huis hebben, kunnen we eerlijk adviseren. Resellers worden ondersteund op zowel commercieel als technisch gebied met opleidingen en workshops, een supportdesk en, last but not least, goede marges. Wil je meer daarover weten? Onze contactgegevens vind je onderaan dit artikel.”

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in het ChannelConnect VoIP Dossier 2018]

Lees het artikel hier in PDF