De specialist op het gebied van cloudgebaseerde PBX- en UC-toepassingen 3CX heeft onlangs een verbeterde versie Update 5 van haar platform, versie 15.5, uitgebracht. De laatste versie is echter nog wel een bèta-versie.
Binnen de nu uitgebrachte versie heeft de cloudtelefoniespecialist een aantal bestaande eigenschappen verbeterd en tevens nieuwe functionaliteit toegevoegd. Onder meer zijn de trunkrapporten verbeterd, waardoor het nu mogelijk is om precies te zien hoeveel gesprekken er per trunk zijn binnengekomen en van wie. Daardoor wordt het mogelijk om betere gespecificeerde rapporten op te maken. Daarnaast wordt het ook mogelijk om data over meerdere wachtrijen te verzamelen en deze in één rapport samen te vatten. Ook zijn de opnamemogelijkheden van gesprekken verder verbeterd en is meer ondersteuning toegevoegd voor integratie met CRM-systemen. Van al deze verbeteringen lijken vooral callcenters te kunnen profiteren.
Overige verbeteringen
Andere verbeteringen in 3CX v15,5 Update 5 zijn onder meer betere corporate chatmogelijkheden, eenvoudiger alarmnummers, zoals 911 en 112, bellen en zonder dat dit kosten voor de licentie met zich meebrengt, verbeterde integratie met onder meer Google Drive en verbeteringen voor black listing.
Bèta-versie
3CX waarschuwt expliciet dat v15.5 Update 5 nog een bèta-versie is. Eindgebruikers moeten deze versie alleen installeren voor evaluatiedoeleinden en nog niet ter vervanging van de eerdere versie van het cloudgebaseerde platform.
Kijk hier naar de video van 3CX 15.5 Update 5 met een overzicht van alle verbeteringen:
Bron: 3CX