Polycom heeft zijn unified cloud solutions-strategie – Polycom Cloud Services – en Polycom Device Management Services (PDMS) geïntroduceerd. Deze dienst levert zakelijke klanten nieuwe mogelijkheden om hun telefoons te beheren en meten.
Als marktleider met meer dan 15 miljoen desktop- en vergadertelefoons, wordt Polycom’s aanwezigheid in bedrijven en service providers aangevuld door de mogelijkheid om het beheer en update-opties te stroomlijnen en vereenvoudigen.
Polycom komt in de komende maanden ook met nieuwe cloud-oplossingen en nieuwe diensten voor solution providers. Deze vereenvoudigen het lifecycle-beheerproces van audio-apparaten. Dit doen ze door de cloud in te zetten om de groeiende complexiteit te beheren, monitoren en meten.
“Vandaag de dag communiceren internationale bedrijven en teams steeds meer via verschillende vergaderruimtes over de hele wereld. De vergadertechnologieën innoveren in razend tempo, evenals de complexiteit hiervan,” aldus Mary McDowell, CEO van Polycom. “Polycom Cloud Services biedt klanten unieke, informatieve en actiegerichte data die het voor IT-professionals mogelijk maakt om inzicht te krijgen in de waarde van hun vergaderruimtes, en smart-technologie-keuzes te maken die leiden tot een leuke en productieve vergadering voor hun werknemers.”
De nieuwe Polycom Cloud Services voor zakelijke klanten en service providers zijn:
– PDMS for Enterprise maakt het voor IT-professionals mogelijk om vanaf één cloud-portal eenvoudig en probleemloos hun audio-apparaten te beheren, waaronder bureautelefoons en telefoons voor vergaderzalen. Met het PDMS-E-portal kunnen bedrijven audio-apparaten updaten en beveiligen, ongeacht het aantal telefoons dat zij in huis hebben.
– Real Connect, de interoperabiliteitsoplossing van Polycom, zal in Q3 van 2018 geïntegreerd worden in de Cloud Services. De Real Connect cloud-dienst creëert een interoperabiliteitslaag die audiodiensten (met name Microsoft’s Skype for Business) laat werken in hun nieuwe omgevingen door het gebruik van Polycom of andere hardware. De Real Connect cloud-dienst brengt Polycom’s ecosysteemstrategie naar de cloud zodat klanten meer keuze en flexibiliteit hebben.
Service providers hebben andere behoeften dan zakelijke klanten. Daarom lanceert Polycom in Q3 een PDMS-versie speciaal voor deze klanten, waardoor zij het beheer en de analyse van audio-apparaten van Polycom kunnen integreren in hun portal. Service providers profiteren van een verbeterde uptime en de mogelijkheid om op klantenissues te anticiperen en deze te verhelpen. Daarnaast kunnen cruciale analytische data samengevoegd en apparaten aangepast worden naar de eisen van de klant.
Ook gaat Polycom in Q3 een API lanceren waarmee service providers diensten en analyses kunnen aanpassen die ze voor elke klant nodig hebben. Deze API’s zetten PDMS om in een platform ter aanmoediging van de service providers en opent de deur voor toekomstige innovaties en ontwikkelingskansen, aangezien endpoints zoals de Polycom Trio steeds slimmer worden.
Polycom Cloud Services focust zich op audio-apparaten en -oplossingen, maar het bedrijf kondigt voor eind dit jaar video-vergaderoplossingen aan. Het uitbreiden van de beheermogelijkheden naar video-apparaten is cruciaal, omdat zowel audio en video essentieel zijn in de moderne vergaderapparatuur.
Meer informatie: www.polycom.nl