Huawei en Ping An transformeren financiële sector met Intent driven netwerken

Huawei en Ping An Technology gaan samenwerken aan de bouw van een krachtig intent driven netwerk dat de digitale transformatie van de financiële sector naar eigen zeggen zal transformeren. De samenwerkingsovereenkomst is getekend tijdens het 15e Huawei Global Analyst Summit in Shenzen.

Door Hans Steeman

huawei ping an intent driven netwerk
Huawei en Ping An hebben een deal voor de bouw van een intent driven netwerk

De intent driven netwerkoplossing van Huawei introduceert Big Data en kunstmatige intelligentie (AI) in cloud netwerken. Het concept van Intent driven drijft op de pijlers van de zakelijke logica en serviceoplossingen van huidige klanten, waarbij gebruikersinformatie wordt ingezet om digitale oplossingen te realiseren. Intent driven netwerken worden bij een volledige implementatie op die manier zelf organiserende en automatisch configurerende netwerken. Door hun efficiency zijn deze kostenbesparend en kwaliteitsverhoging.

Vijf scenario’s

Ping An Technology is het technologische onderdeel van de grote groep Chinese financiële bedrijven in de Ping An Insurance Group, ’s werelds grootste verzekeringsmaatschappij met een waarde van ruim 200 miljard (!) dollar en honderdduizenden medewerkers. In het intent driven netwerkconcept van Huawei gaat Ping An werken op basis van vijf scenario’s: enterprise campus, datacenters, interconnectie, WAN en netwerkbeveiliging. De visie in het concept is dat elke gebruiker, elke woning en elke organisatie kan worden aangesloten op een stabiel, breedbandig, veilig en open netwerk als intent driven netwerken eenmaal tot volwassenheid is gekomen.

Biometrie

Beide ondernemingen toonden als voorbeeld de bestaande nieuwste SD-WAN commerciële cases. Voor de eerste klantenservice op basis van AI in de financiële sector heeft Ping An een oplossing gecreëerd op basis van de Huawei SD-WAN. Met biometrische informatie zoals gezichts- en spraakherkenning in combinatie met big data, kunnen klanten automatisch worden herkend. Hierdoor ontstaat een snelle en efficiënte aanmelding waarbij snel alle klantdata kan worden gecombineerd met de klantvraag. Dit is een oplossing voor veel klantenservices van bijvoorbeeld verzekeraars. Klanten reageren volgens Huawei en Ping An positief op de verbeterde service die zo kan worden bereikt.