Pink Elephant en Vodafone leveren IT-infrastructuur en telefonie Carintreggeland

Pink Elefant en Vodafone verzorgen de IT- en telefonie-infrastructuur en -oplossingen van zorgorganisatie Carintreggeland in Oost-Nederland. Dit maakten beide partijen onlangs bekend.

Doel van de samenwerking is her verbeteren van de IT- en telefonietoepassingen voor de zorgmedewerkers. Vooral als het gaat om het kunnen beschikken over eenvoudige communicatie, altijd beschikbare informatie tijdens het leveren van de zorg, snelle en stabiele netwerken en het verlichten van administratieve lasten. Na een aanbestedingstraject onder leiding van DiVetro kwamen de integrator en de operator als beste partijen uit de bus. Beide partijen tekenen met Carintreggeland een contract voor 4 jaar met twee opties tot verlenging van 1 jaar.

Inhoud contract

De samenwerking houdt specifiek in dat alle werkplekken van de ongeveer 4.000 medewerkers van de zorginstellingen zullen worden vervangen. Hiervoor verzorgt Pink Elephant de vaste werkplekken en Vodafone de mobiele werkplekken. Ook biedt de integrator de ondersteuning en regie verzorgen in de beheerfase. Daarnaast zal Vodafone binnen het nu afgesloten contract nieuwe mobiele telefoons en tablets leveren. Carintreggeland wordt verder door Pink Elephant begeleid bij de transitie naar een cloudgebaseerde omgeving waar Office365 en Azure volgens een SaaS-model worden afgenomen. De integrator zorgt er tevens voor dat de nieuwe werkplekken en clouddiensten voldoen aan alle wetgeving en normering rondom de AVG en informatiebeveiliging voldoen.

Bron: Pink Elephant