NEMESYS gaat telefonieplatform COA onderhouden

NEMESYS heeft de aanbesteding gewonnen voor het onderhoud van het telefonieplatform van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA). Daarnaast begeleidt het een migratietraject naar een VoIP-omgeving.

De zakelijke IT- en telecomintegrator gaat binnen de aanbesteding ‘Onderhoud Telefooncentrale’ van het COA specifiek het beheer en het onderhoud uitvoeren van het bestaande, in een datacenter opgestelde, telefonieplatform van Alcatel-Lucent Enterprise (ALE). Het gaat hierbij om ongeveer 4.500 toestellen en 200 analoge aansluitingen op ruim 100 locaties. De duur van het contract is minimaal twee jaar.

Migratietraject naar VoIP

Doordat de organisatie sterk afhankelijk is van het aantal vreemdelingen dat in Nederland asiel aanvraagt, verandert ook het aantal COA-locaties. Dit heeft weer gevolgen voor het aantal telefoonaansluitingen. Samen met het COA gaat NEMESYS dan ook een traject in voor een  gedeeltelijke migratie van de traditionele telefonieomgeving naar het VoIP-platform Skype for Business.

Bron: NEMESYS