Mobility in de vorm van de smartphone, waarmee je veel meer kunt doen dan alleen maar bellen, is een belangrijke driver achter de groeiende vraag naar zakelijke vast-mobieloplossingen. In het zakenleven, zeker ook binnen het mkb, is dat een belangrijk onderdeel van een professionele marktbenadering, die gebaat is bij een zo optimaal mogelijke klantervaring.
Met de vast-mobieloplossingen van FirmTel uit het portfolio van Portland kan de gebruiker altijd en overal werken en functioneren alsof hij in een kantooromgeving zit”, legt Quirijns uit. “Terwijl hij of zij op kantoor gebruik maakt van VoIP-telefonie of internetbellen maken we diezelfde functionaliteit ook beschikbaar op hun mobiele devices. Niet als app, maar op de simkaart, met een koppeling op netwerkniveau tussen de VoIP-centrale en het mobiele netwerk. Dat is echte vast-mobielintegratie.”
Mobile first
Quirijns: “We stappen in het bedrijfsleven steeds vaker over naar een ‘mobile first’omgeving. Nieuwe applicaties worden standaard ontworpen voor mobiel gebruik, bestaande software wordt er geschikt voor gemaakt. Daarmee wordt efficiënte en productieve zakelijke samenwerking – tussen in- en externe medewerkers, en tussen een bedrijf en zijn klanten – gefaciliteerd. Daar past een professionele vast-mobiel telefonieoplossing naadloos bij.”
Vast verdwijnt
Die oplossing leidt ertoe dat in de komende twee tot vijf jaar eerst de ouderwetse centrale en ISDN-lijnen gaan verdwijnen. “De internetconnectie wordt dan gebruikt voor VoIP, dat momenteel nog de meeste tractie heeft. Maar snel daarna zullen ook de vaste VoiP-toestellen van het bureau verdwijnen – waarom zou je twee toestellen moeten aanhouden als je kunt overstappen naar de smartphone waarop exact dezelfde bedrijfstelefoniefunctionaliteit beschikbaar is? FirmTel is een van de pioniers, en sinds 2011 actief bezig met het ontwikkelen van vast-mobielintegraties en koppelingen. De oplossingen zijn schaalbaar, vanaf twee tot (meer dan) tweehonderd gebruikers.”
One-stop-shop
Quirijns: “Het FirmTel-aanbod uit het Portland-portfolio biedt een interessant (aanvullend) verdienmodel voor serviceproviders; telecommunicatie- diensten passen namelijk perfect in het one-stop-shopmodel waar steeds meer mkb-klanten voor kiezen. Want dankzij volledige en geïntegreerde managed ICT-oplossingen kunnen zij zich volledig focussen op hun core-business. Ik daag serviceproviders, die nu nog geen telecom in hun pakket aanbieden, graag uit om daar toch eens serieus naar te kijken: de hassle-free-oplossingen van FirmTel uit het Portland-portfolio – SENS, DESK, DATA en CARE – bieden een uitgelezen up-sell-kans bij je bestaande klanten. Omgekeerd kan een goede vast mobielpropositie ook een mooie binnenkomer zijn bij een nieuwe klant, en kun je de relatie vervolgens uitbouwen met andere complementaire IT-diensten zoals managed infrastructuur, continuïteit en productiviteit. Onderaan dit artikel vind je onze contact gegevens, dus een afspraak om je omzet op relatief eenvoudige wijze een boost te geven is zo gemaakt”, zo besluit Quirijns
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine nummer 1-2018]