Telecats realiseert VAMO-oplossing voor gemeente Ede

Klantencontactspecialist Telecats heeft samen met T-Mobile een vast-mobiele (VAMO) -oplossing ontwikkeld waardoor ambtenaren van de gemeente Ede beter bereikbaar worden.

De nu geleverde oplossing is ontwikkeld op basis van het mobiel-tenzij-beleid van de gemeente Ede. Door de vaste en de mobiele telefonie in een enkele oplossing te integreren, worden ambtenaren beter bereikbaar en kunnen zij altijd beschikken over functionaliteit als backup, presence en centrale bereikbaarheidsraportage. Daarnaast kan de gemeente hierdoor haar ambtenaren in de front- en back office beter gaan aansturen.

Eigenschappen oplossing

De kern van de door de klantencontactspecialist geleverde VAMO-oplossing is dat al het gemeentelijke telefoonverkeer, zowel van mobiele als vaste nummers, van en naar medewerkers via de centrale IP-telefonieoplossing Telios van Telecats wordt gerouteerd. Mobiele aanbieder T-Mobile zorgt ervoor dat alle gesprekken van of naar telefoonnummers van medewerkers eerst via dit platform worden geleid.

VAMO

Het IP-platform Telios bepaalt vervolgens naar welke eindbestemming deze gesprekken moeten. Het verbeteren van de bereikbaarheid van alle medewerkers is het belangrijkste doel van de gemeente en Telios bepaalt hoe medewerkers bereikt moeten worden, zoals eerst op vaste toestel lenen bij geen gehoor naar mobiele nummers. T-Mobile verzorgt centraal op de mobiel alle voice mail en eindgebruikers krijgen automatisch SMS bij voice mails. De oplossing van Telecats en T-Mobile voor de gemeente Ede is nu actief.

Bron: Telecats