Zetacom levert cloudtelefonie aan gemeenten Hoeksche Waard

ICT-communicatiespecialist Zetacom levert vijf gemeenten en een uitvoerinsinstantie uit de Hoeksche Waard een nieuw cloudgebaseerd communicatieplatform op basis van de producten van Mitel.
Volgens de ICT-dienstverlener waren de gemeenten Binnenmaas, Cromstrijen, Korendijk, Oud-Beijerland, Strijen en de uitvoeringsorganisatie Werk & Inkomen in de Hoeksche Waard (WIHW) op zoek naar een nieuwe telefonie-omgeving vanwege vervanging van de verouderde eigen centrales en het kunnen leveren van een goede en klantvriendelijke bereikbaarheid. Voor de vervanging sloegen de vijf gemeenten en de uitvoeringsorganisatie de handen ineen en werd ICT Samenwerking Hoeksche Waard (ISHW) opgericht. “De vijf gemeenten en WIHW hadden ieder een sterk verouderde telefooncentrale, bij één gemeente stond zelfs nog een telefooncentrale uit de jaren ’80”, zegt verantwoordelijk projectadviseur Monique van der Stappen van ISHW. “Om te voorkomen dat de telefonische bereikbaarheid in het geding kwam, was het noodzaak om snel tot vervanging over te gaan. We zijn op zoek gegaan naar een toekomstbestendig platform inclusief een Klant Contact Center en Unified Communications.”

Selectie Zetacom

Voor de vervanging is, op basis van een Programma van Eisen, een selectietraject in werking gesteld en heeft de aanbestedingsorganisatie na een grondige evaluatie gekozen voor het aanbod van Zetacom met de Mitel-oplossing. “Zetacom heeft goed naar ons geluisterd en bood met Mitel een oplossing die voldeed aan al onze wensen. De flexibiliteit van de omgeving gecombineerd met de aantrekkelijke prijs-/kwaliteitverhouding gaf de doorslag”, aldus Van der Stappen. Dankzij de Unified Communications-oplossing van Mitel, genaamd MiCollab, is de telefonieomgeving nu verrijkt met vast-mobiel integratie. Dankzij vast-mobiel integratie gecombineerd met presence zijn de 850 medewerkers nog beter bereikbaar voor de klanten. Voor het Klant Contact Center gebruiken de gemeenten een Telefonisch Informatie Punt (TIP), waar tien agenten werken verspreid over drie organisaties.

Samenwerking

Inmiddels is de nieuwe omgeving live, maar ISHW en Zetacom blijven het platform continu optimaliseren. “Zetacom en ISHW zijn partners van elkaar. De implementatie is niet altijd soepel verlopen, maar het was ook een complex project. Het gaat erom hoe problemen samen worden opgepakt en opgelost. Belangrijk is een proactieve houding naar elkaar. Ideeën uitwisselen, kritisch blijven, adviseren als het beter kan en terugkoppeling geven. Wij ervaren de samenwerking met Zetacom als erg prettig”, aldus Van der Stappen.

Bron: Zetacom