RapidCircle levert app voor beeldbellen aan Stichting Panmeijer

Cloud- en zakelijke mobility-specialist Rapid Circle heeft een speciale webgebaseerde beeldbel-app op basis van Skype for Business ontwikkeld voor zorg- en ondersteunigsorganisatie Stichting Panmeijer.
Rapid CircleMet de webgebaseerde beeldbellen-app kunnen cliënten van de zorgorganisatie op geheel eigen wijze laagdrempelig beeldbellen met hun zorgverleners. De app bestaat uit een simpele aan Skype for Business gekoppelde website. De cliënten kunnen via deze site met één druk op de knop gesprekken opstarten of gesprekken plannen in de agenda van de aan hen toegewezen zorgverlener. De webapp is device neutraal en dus geschikt voor zowqel PC’s en laptops, als tablets en smartphones. Alleen een verbinding met het internet is een vereiste.

Gebruikersgemak

De stichting voor zorg en ondersteuning aan patiënten met psychische problemen of een lichte verstandelijke handicap is blij met de app. “Gebruikersgemak en robuustheid van de techniek waren twee belangrijke eisen bij het maken van de web app”, aldus strategisch beleidsadviseur Marien Genese bij Meijer. “De werking van de app moet voor zich spreken en de app moet volledig stabiel werken, wanneer aan de basisvoorwaarden van het beschikken over een device met internetverbinding is voldaan.  Dat is gelukt en daar zijn we trots op. Nog belangrijker is dat met de applicatie de cliënt snel en eenvoudig toegang heeft tot de ondersteuning die hij of zij nodig heeft.” Inmiddels communiceren al meer als 70 cliënten met hun begeleiders via de webgebaseerde app. De verwachting is dat dit aantal de komende maanden snel zal groeien.

Bron: Rapid Circle