Mitel rondt overname ShoreTel definitief af

Mitel, specialist in bedrijfscommunicatie, heeft de overname van ShoreTel definitief afgerond. Met deze overname voert Mitel versneld de move-to-the-cloud strategie uit en komt daarmee wereldwijd direct op de nummer 2 positie in de UCaaS-markt (Unified Communications as a Service) nu klanten wereldwijd op zoek zijn naar cloud en cloudgebaseerde communicatieoplossingen voor de digitale transformatie van hun bedrijf.

“Door de digitale transformatie veranderen businessmodellen in een rap tempo. Dit gebeurt wereldwijd in alle sectoren en opent deuren voor bedrijven om verder te groeien en de concurrentie aan te gaan. Voor bedrijven is het overstappen op cloud-communicatie en een collaboration-systeem binnen hun eigen organisatie, een eerste natuurlijke stap in de digitale transformatie”, vertelt Rich McBee, president en CEO van Mitel. “Mitel en ShoreTel staan samen nog sterker om klanten te helpen met een naadloze en eenvoudige migratie naar de cloud.”

Nu de markt steeds vaker en sneller naar de cloud gaat, benadrukt McBee het succes van ShoreTel’s managementteam en medewerkers die hun bedrijf hebben getransformeerd om te voldoen aan veranderende behoeften van klanten en door het bieden van een exceptionele klantervaring.

“In een app-economie en IoT-wereld die afhankelijk is van real-time communicatie, is het bieden van exceptionele, flexibele en responsive klantenservice van vitaal belang,” aldus McBee. “Don Joos en het ShoreTel-team hebben deze mantra aangenomen en met succes doorgevoerd met als resultaat een cloud-first portfolio dat wij graag wereldwijd verder willen uitrollen en met onze klanten willen delen.”

In lijn met Mitel’s visie om al haar klanten naadloze communicatie- en collaboration-tools te bieden, de filosofie om altijd een aantrekkelijk pad naar de toekomst te bieden en een corporate commitment om continuïteit te waarborgen, kunnen klanten en partners van zowel Mitel als ShoreTel op hun bestaande cloud en on-premise oplossingen blijven rekenen. Mitel blijft ondersteuning bieden voor alle producten gedurende hun hele levenscyclus. Klanten en partners worden vooraf van alle productaankondigingen op de hoogte gesteld.

“Ongeacht of je nou een eigenaar bent van een klein bedrijf of de IT-directeur van een Fortune 500 bedrijf, de digitale transformatie van een organisatie om zakelijke toepassingen in de cloud te gebruiken, om werknemers overal toegang te bieden tot het bedrijfsnetwerk en om collaboration-tools te gebruiken die zowel binnen als buiten het kantoor toegankelijk zijn, kan beangstigend zijn. Toch hoeft het niet te betekenen dat reeds gemaakte investeringen in de prullenbak verdwijnen,” vertelt Elka Popava, Vice President and Senior Fellow, Connected Work and Digital Experience, Frost and Sullivan. “Bedrijven hebben een pragmatische blauwdruk voor de overgang naar de cloud nodig en nu ShoreTel’s oplossingen toegevoegd zijn aan Mitel’s portfolio, is Mitel nog beter gepositioneerd om zo’n rationele keuze voor nog meer bedrijven te bieden, zodat zij het beste van twee werelden krijgen.”

Meer informatie: www.mitel.com