oneCentral en Cloud Avenue samen in cloudgebaseerde communicatiediensten

oneCentral en UC- en VoIP-specialist Cloud Avenue gaan gezamenlijk zakelijke eindgebruikers in Nederland en België diensten bieden om hen op het gebied van zakelijke communicatie volledig te kunnen ontzorgen voor meer efficiëntie, lagere kosten en een snellere migratie van ISDN naar op IP gebaseerde diensten.

Binnen de samenwerking zullen beide bedrijven ieder hun specialismes aan zakelijke klanten bieden. Zo is Cloud Avenue als systemintegrator het aanspreekpunt voor alle zakelijke eindgebruikers. Hierdoor ontstaat, volgens beide bedrijven, een compleet end-to-end aanbod van infrastructuurdiensten tot kantoor- en desktopoplossingen. Tevens profiteren de klanten van beide bedrijven op deze manier van advisering over innovatieve communicatiemogelijkheden tot de implementatie van hoogwaardige technische oplossingen.

Cloudcommunicatie

De samenwerking is sterk gericht op cloudgebaseerde communicatietoepassingen. De oplossingen van Avaya staan daarom centraal in de nu gerealiseerde samenwerking. Beide bedrijven beschikken over gespecialiseerde kennis van Avaya om de overgang van traditionele communicatie naar de cloud in goede banen te leiden voor bedrijven. Volgens directeur Nico Dammers van oneCentral is het immers niet meer de vraag óf bedrijven zullen migreren naar de cloud maar wanneer. “Vanuit oneCentral ontwikkelen we al jaren krachtige maatwerk cloud concepten met zeer hoge beschikbaarheid en tegen concurrerende tarieven. De samenwerking met Cloud Avenue past dus heel goed in onze strategie”, aldus Dammers. “Daarnaast is het een signaal dat ons concept ook aanslaat op de Belgische markt.”

Internationale mogelijkheden

Ook voor UC-specialist Cloud Avenue staan cloudgebaseerde communicatietoepassingen voorop in hun dienstverlening naar eindgebruikers en bij de samenwerking met oneCentral. Het Nederlandse bedrijf biedt onder andere Voice over IP (VoIP), chat en mobiele integratie, callcenteroplossingen en integratie met collaboratietools op basis van communicatiediensten van de grote vijf leveranciers, Microsoft, HP, Cisco, Avaya en Mitel. “Bij de keuze van oneCentral als provider zijn de internationale mogelijkheden voor Cloud Avenue doorslaggevend”, zegt managing partner Wiecher Akkerman van Cloud Avenue. “De activiteiten van Cloud Avenue zijn onderdeel van de Uptime-groep en beperken zich namelijk niet alleen tot Nederland.”

Bron: oneCentral  en Cloud Avenue