Genesys introduceert telefonie-oplossingen voor PureCloud-platform

Omnichannel customer experience- en contactcenterspecialist Genesys heeft haar all-in-one communicatieplatform PureCloud uitgebreid met een tweetal telefonie-oplossingen, PureCloud Voice en Bring Your own Carrier (BYOC) Cloud.

Met de twee toegevoegde cloudplatforms voor telefonie kunnen bedrijven en organisaties meer flexibiliteit krijgen en controle uitvoeren over hun eigen communicatie-ecosystemen, zo geeft de specialist aan. Met PureCloud Voice profiteren organisaties van de voordelen van één enkel contract en van de mogelijkheid van een 100 procent IP-gebaseerde cloudtelefonie-oplossing. Eindgebruikers kunnen onder meer vanuit het overkoepelende PureCloud-platform zelf telefoonnummers kunnen kopen en activeren. Het voordeel van afrekenen per gebruik en het gemak van één leverancier maakt de cloudgebaseerde telefonie-oplossing, volgens de leverancier, ideaal voor organisaties die voor maximale eenvoud gaan. De oplossing is direct beschikbaar voor bestaande en nieuwe klanten in Nederland.

BYOC-oplossing

Naast de PureVoice-oplossing, introduceert Genesys ook de Bring Your own Carrier (BYOC) Cloud-oplossing. Hiermee kunnen zakelijke eindgebruikers meer keus realiseren in telefonie door een complete cloudoplossing te bieden naast bestaande carriers. Met BYOC Cloud kiezen bedrijven voor het behoud van strategische partnerships met hun bestaande carrier of ze gebruiken de optie om van leverancier te veranderen. Volgens de leverancier zorgt de oplossing ervoor dat bedrijven kunnen besparen op dure internationale tarieven en het beheer en onderhoud van fysieke componenten kunnen afstoten.  De integratie met de netwerken met iedere compatibele carrier gebeurt door de PureCloud Media Tier resources die alle aspecten afhandelen van de mediaverwerking, waaronder het beheer van telefoons en gesprekken.

Bron: Genesys