IPerity: Ecosysteem belangrijk voor ons functioneel, totale VoIP-platform

Jeroen Naeff, partner bij IPerity

Veel spelers in de telecommarkt hebben het over API’s die communicatieplatforms koppelen aan andere applicaties. “Ondanks deze koppelbaarheid worden klanten vaak teleurgesteld doordat het niet werkt”, zegt Jeroen Naeff van IPerity.





Veel bekende en onbekende spelers in de telecommarkt zijn op dit moment bezig met API’s en noemen hiervoor als belangrijkste eigenschap het kunnen koppelen van communicatieplatforms aan andere applicaties. “Ik vind het positief dat dit nu gebeurt”, zegt partner Jeroen Naeff van VoIP-specialist IPerity. “Wij zijn hier echter al jaren mee bezig.” Toch maakt hij ook een kanttekening bij deze ontwikkeling. “Voor betalende eindgebruikers is een dergelijke trend tamelijk waardeloos. Zij worden meer dan eens teleurgesteld door niet goed werkende functionaliteit of zelfs functionaliteit die niet vanuit dezelfde API wordt ondersteund.”

‘Compass en ecosysteem gaan straks hand in hand’

Purser

IPerity wil hieraan duidelijk een eind maken en lanceerde daarom onlangs haar oplossing Purser. “Dit is een volledig functionele totaaloplossing, van bestellen tot factureren, waarmee onze partners heel makkelijk telefoniediensten op basis van ons VoIP-platform Compass kunnen aanbieden vanaf hun eigen websites en in hun eigen huisstijl. Eindgebruikers beschikken, op basis van API’s, over een end-to-end-oplossing waarmee zij vanaf het begin over volledig werkende functionaliteit beschikken”, aldus de partner. “Dit voorkomt dat zowel onze partners als hun klanten zich ergeren aan niet-werkende koppelingen of koppelingen die bepaalde functionaliteiten niet ondersteunen. Wij werken elke dag aan het uitbreiden van nieuwe functionele oplossingen op ons Compass-platform.”

Dagelijks contact

Jeroen Naeff IPerity
Jeroen Naeff, partner IPerity

Voor het verbeteren van het ecosysteem van het VoIP-platform heeft de specialist dagelijks contact met haar partners en hun klanten. Hiermee wil IPerity dit ecosysteem groter maken en bestaande oplossingen hiervoor certificeren. “Purser is hier een goed voorbeeld van. Wij verbinden de full functional-koppelingen van ons PBX-UC-platform met de verschillende SIP trunk-providers, maken koppelingen met webshops van partners zodat hun klanten makkelijk diensten kunnen afnemen en we koppelen het met billing en rating tools. Op deze manier willen we een nieuwe standaard in PBX-UCfunctionaliteit worden, zodat Compass hèt logische PBX-UC-platform voor de spelers in de markt wordt”, aldus Naeff. “Onlangs sloten we een aantal grote nieuwe partners aan die niet alleen bij IPerity komen in verband met de security en robuustheid van het platform, maar juist ook kozen het rijke ecosysteem.”

Toekomstige ontwikkelingen

IPerity stelt een aantal oplossingen, inclusief broncode, gratis beschikbaar die uitgebreide API’s gebruiken. Deze oplossingen kunnen als basis dienen voor integraties die partners en klanten zelf nieuwe ontwikkelen. Volgens Naeff ligt de toekomst van het VoIP-platform van IPerity in koppelingen vanuit de browser die in een paar klikken werken. “Volledig geïntegreerde koppelingen met de giganten zoals Google gaan straks voor veel tevreden eindgebruikers zorgen. Met slechts een aantal klikken kunnen zij dan ons functioneel rijke en stabiele PBX-UC-platform Compass gebruiken, in combinatie met en het uitgebreide ecosysteem dat in nauwe samenwerking met vele partners nu wordt gebouwd.”

contactgegevens iperity

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in het VoIP en UC&C Dossier 2017]

Lees hier het artikel in PDF