ICT-dienstverlener Detron heeft per 1 augustus de gunning van de aanbesteding van de Vrije Universiteit Amsterdam (VU) voor een nieuw communicatieplatform weten binnen te slepen.
De gunning van de aanbesteding aan de ICT-dienstverlener omvat het beheer van het communicatieplatform van de universiteit voor een periode van twee jaar met een optie tot twee jaarlijkse verlengingen. De VU wil met de gunning een leverancier krijgen voor haar communicatieplatform die het kan onderhouden en beheren. Eisen hierbij waren een proactieve en coöperatieve houding en daarbij als sparringpartner fungeert die oog heeft voor de organisatie en ideeën levert voor verbetering. “Een rol die Detron op het lijf geschreven,” aldus business unit telecom Peter Bakker van Detron. “Het draait om partnerships. Ook met de VU zullen we als één team opereren bij het op toekomstbestendige wijze beheren en verbeteren van het communicatieplatform tegen de juiste kosten. Een mooie uitdaging die past bij de groeiende marktvraag voor persoonlijke en hoogwaardige ondersteuning in de samensmelting van IT en telecom.”
Platform
Het platform dat Detron de komende twee jaar voor de VU gaat beheren, is gebaseerd op een gecombineerde oplossing van Skype for Business, Anywhere 365 en Mitel. Het aantal eindgebruikers van deze oplossing ligt rond de 8.000. Financiële details zijn niet bekend gemaakt. “Voor de VU zijn beschikbaarheid, flexibiliteit, continuïteit, integriteit van informatie en professionaliteit zeer belangrijk”, zegt CIO Bob van Graft van de VU Amsterdam. “Wij denken deze businessdoelen te kunnen bereiken door een partnership aan te gaan met Detron. Naast de solide dienstverlening die de ICT-dienstverlener biedt, onderscheiden zij zich ook door een persoonlijke aanpak. Ik kijk uit naar een prettige samenwerking.”
Bron: Detron