‘We bieden partners meer gemak en keuze onder één dak’

Twee van de snelst groeiende telecom- en internetproviders voor het zakelijke partnerkanaal zijn op 1 februari gefuseerd. Dean Connect en OneXS zijn samen verder gegaan onder de naam dean one. Het nieuwe bedrijf heeft circa 80 medewerkers en meer dan 500 lokale partners en levert vaste en mobiele telefonie en internetdiensten aan 150.000 gebruikers bij Nederlandse bedrijven en instellingen.

De recente fusie tussen Dean Connect en OneXS komt volgens sales directeur Robert de Jager van het nieuwe dean one voort uit een behoefte van de zakelijke resellers. Hij geeft aan dat hij en zijn collega’s in vele gesprekken met het partnerkanaal regelmatig te horen kregen dat er vraag was naar meer grotere telecom- en internetproviders die zich volledig richten op zakelijke gebruikers. En daarnaast hadden resellers volgens De Jager ook behoefte aan meer aanbod van telecom- en internetdiensten onder één dak. “Met de fusie komen wij tegemoet aan die wensen”, zegt De Jager die sinds 2011 in de directie van Dean Connect zat.

“Beide bedrijven zijn onderdeel van de DX Groep en waren twee snel groeiende telecom- en internetproviders met een passie voor het partnerkanaal. Door deze fusie zijn wij nu nog slagvaardiger, is ons portfolio nu nog breder en maken wij het nu nog gemakkelijker voor onze ruim 500 partners. Ons aanbod reikt van cloudtelefonie, inclusief vast-mobiel integratie voor ZZP’ers, het MKB en de grootzakelijke markt, tot mobiele communicatie, internet (inclusief fiber), SIP-trunking en CPS/WLR. Daarnaast bieden we programma’s voor de wholesale markt en white label partners.”

Directie
De directie van het nieuwe dean one bestaat uit een groep zeer ervaren mannen die hun sporen hebben verdiend in de Nederlandse telecomsector. Robert de Jager is dus aangesteld als directeur sales en hij opereert naast Frank Caris (CCO), Jan Peter Kalksma (COO) en Willem van Ingen (CFO). Klaas Bottema is binnen DX Groep verantwoordelijk voor de strategie en business development. “Maar ook in de organisatie investeren we flink in gespecialiseerde kennis op het gebied van telecom- en internetdiensten.” dean one voorziet voor zichzelf dus een rol als telecom- en internetprovider voor resellers van zakelijke telecom-, IT- en ICT- diensten. De fusie geeft het nieuwe bedrijf volgens De Jager de kans om te gaan werken aan het aanbod. “Gelijk met de fusie hebben we ons dienstenportfolio flink uitgebreid en verbeterd”, aldus De Jager. “Onze diensten worden uitsluitend ontwikkeld op de beste technologie van marktleiders. Zo zijn onze cloudtelefoniediensten gebouwd op Broadsoft, wereldwijd één van de leidende platformaanbieders voor cloudtelefonie.”

dean cloudtelefonie
Volgens De Jager gaat dean one zich de komende tijd sterk richten op bedrijven die willen overstappen op cloudtelefonie. Hij ziet die trend als zeer relevant. “Nu is de vraag al groot en deze blijft groeien. Verkoopmedewerkers van onze partners kunnen met behulp van ons verkoop- en bestelsysteem orion en de dean partner store of desnoods op een A4’tje samen met de klant de gehele IP-centrale inzichtelijk maken. Op deze manier is een offerte voor die centrale binnen een paar minuten gemaakt. Zelfs inclusief aanvullende wensen, zoals vast-mobiel integratie, en hardware service plus waarmee gebruikers toestellen en overige hardware krijgen.” Daarnaast heeft het bedrijf recent de dean remote app gelanceerd die speciaal is bedoeld voor de clouddiensten. De app is er voor zowel iOS als Android en geeft klanten via hun mobiele telefoon toegang tot functies van hun kantoortelefoon. “Dit houdt in dat zij met hun mobiele telefoon uit kunnen bellen op het vaste zakelijke telefoonnummer en omgekeerd ook oproepen naar het vaste nummer kunnen opnemen met hun mobiele telefoon. Daarnaast kunnen klanten overige persoonlijke instellingen gemakkelijk wijzigen met de app”, legt De Jager trots uit.

Verder vertelt hij over de dean integrator waarmee klanten hun telefonie kunnen integreren met Outlook en andere CRM-applicaties zoals Salesforce, SugarCRM, Exact, AFAS, e.d. “De dean integrator biedt een breed scala aan belfunctionaliteiten zoals bellen vanuit contactlijsten, belgeschiedenis, klembord of vanuit contactgegevens op websites integratiemogelijkheden met andere applicaties”, zegt De Jager. “We willen klanten helpen om hun communicatie zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Dat kan bijvoorbeeld door de bereikbaarheid en beschikbaarheid aan te geven op basis van de agenda en of een collega in gesprek is.

De dean integrator geeft tevens inzage in de belgeschiedenis van medewerkers. Het mooie is dat we al dit soort toegevoegde waarde diensten aanbieden zonder verborgen kosten.”

dean partner store
dean one heeft voor partners een aantal tools ontwikkeld om het maken van offertes te vereenvoudigen. Zo is er de dean partner store, een offerte-applicatie die werkt op een iPad. “Met de dean partner store kunnen onze partners nog eenvoudiger onze producten en diensten offreren en verkopen want met de verkooptool maken ze hun offerte- en verkoopproces veel eenvoudiger en efficiënter”, zegt De Jager. “Tijdens het verkoopproces kan de verkoopmedewerker van de partner een offerte of orderbevestiging direct en met één druk op de knop aan de klant mailen. Zelfs in de huisstijl en met het logo van de eigen organisatie. Dat kan op kantoor maar ook terwijl hij bij een klant zit. In dat geval kan de verkoopmedewerker dus meteen door naar een volgende klant en hoeft hij niet later op kantoor of thuis nog offertes of orders uit te werken en te versturen. Partners die de partner store gebruiken, zijn soms nog steeds oprecht verbaasd om te zien hoe eenvoudig het werkt.”

orion
Naast de partner store heeft dean one nog een verkooptool voor partners ontwikkeld. orion staat voor online reseller information and ordering network en is het centrale platform waar partners alle IP-gerelateerde producten en diensten, zoals cloudtelefonie, SIP-trunk en internet, zelf kunnen offreren en bestellen. “Wij vinden het belangrijk om onze partners waar nodig te helpen en ondersteunen. Daarom hebben we in orion ook het onderdeel ‘Marketing’ gelanceerd, waar partners relevante productinformatie, presentaties, brochures kunnen vinden die ze nodig hebben voor hun verkoopactiviteiten”, aldus De Jager.

Gemak
Binnen dean one speelt ‘gemak’ nog steeds een belangrijke rol, is de centrale boodschap van De Jager. “Zo hebben wij dean sales acceleration (dsa) accountmanagers. Dit zijn goed getrainde topverkopers die, indien gewenst, zelfstandig verkoopactiviteiten voor en bij partners kunnen uitvoeren. Het dsa-programma is speciaal ontwikkeld om partners zonder kosten en risico, actief en professioneel op korte termijn te helpen aan meer sales. Ook dit is een voorbeeld van hoe we onze partners nog meer gemak en meer keuze onder één dak willen bieden. En… deze vormen van samenwerking zullen wij in 2016 zeker doorzetten.”