3CX: Klanten betalen op basis van het aantal simultane gesprekken

Nick Galea, oprichter 3CX

VoIP heeft zich definitief gevestigd in de markt van de zakelijke communicatiediensten. Toch is de ene VoIP-dienst de andere niet en hebben (betaalde) zakelijke oplossingen een meerwaarde boven gratis oplossingen. “Klanten kunnen met onze dienst ongelimiteerd uitbreiden”, aldus oprichter Nick Galea van de innovatieve communicatieprovider 3CX.

 

Meerwaarde betaalde zakelijke oplossingen boven gratis apps

Mobiele communicatie maakt grote sprongen. Met de introductie van smartphones en de in het kielzog daarvan verschenen apps is er een grote verandering gekomen in de manier waarop eindgebruikers communiceren. Voor veel consumenten is het niet direct belangrijk, maar de echte serieuze gebruikers weten wel beter. Alles begon met simpele op internettechnologie gebaseerde oplossingen en evolueerde gaandeweg tot het gebruik van gratis VoIP-apps. Dit veranderde het gedrag van de eindgebruikers, niet in de laatste plaats omdat het gebruik gratis is zolang er maar een internetverbinding is. Met de groeiende populariteit van smartphones en de gratis messaging-diensten, kwam de markt in beweging en nam ook de vraag naar vergelijkbare diensten rond spraak en video snel toe.

VoIP-applicaties als Whatsapp, Skype, Facetime en Viber hebben mensen in staat gesteld om fors te bezuinigen op hun telecomkosten omdat die apps allemaal werken op standaard IP-technologie en dus via het internet. Voor zakelijke gebruikers zijn de gratis VoIP-oplossingen echter niet altijd aan te raden, vooral omdat ze op een aantal punten mogelijk een beperkende factor zijn bij zakelijk gebruik. Zo is status is hierbij een essentieel onderdeel voor iedere zakelijke gebruiker die serieus wil overkomen. Bij gratis diensten is dat een issue.

Matige geluidskwaliteit

Wanneer zakelijke eindgebruikers serieus een gratis VoIP-app overwegen voor het voeren van een serieus zakelijk gesprek, moeten ze bedenken dat vervormd of verstoord geluid tijdens een gesprek niet echt helpt bij het goed overbrengen van boodschap. Ongeacht de prijs die ervoor wordt betaald, telt kwaliteit. Communiceren met zakelijke klanten terwijl er regelmatig stemverheffing of een herhaling noodzakelijk is om de gemiste passages te corrigeren, is niet professioneel. Net zo min als het gebruik van zo’n gratis oplossing in z’n algemeenheid. Zakelijk gebruik vereist professionele hulpmiddelen met dito uitstraling.

Videokwaliteit doorslaggevend

Virtuele persoonlijke interactie in realtime is na een face-to-face-gesprek de beste oplossing, maar zorgt voor een hoop ellende als midden in de conversatie de audio of video wegvalt. “Het werd voor zakelijke gebruikers al snel duidelijk dat het belangrijk is een echte zakelijke oplossing te gebruiken, zoals onze 3CX web client”, zegt oprichter Nick Galea van de zakelijke communicatie- specialist. “En belangrijker, webmeetings van 3CX worden gestart via de 3CX-webclient met behulp van één enkele klik. Er is dus geen reden om niet-professionele alternatieven gebruiken die extra software, clients of plug-ins om een online meeting te starten.”

Beveiliging is belangrijk

De meeste VoIP-gesprekken zijn efficiënt versleuteld voor optimale privacy. Worden VoIP-gesprekken gerouteerd naar standaard PSTN-aansluitingen, mobiele telefoons of vaste lijnen, omdat dit veel goedkoper is, dan is de encryptie niet altijd geregeld. Goedkoop kan zo duurkoop worden. “Als klanten de 3CX-infrastructuur gebruiken, dan is er een gegarandeerde beveiligde verbinding met VoIP-over-VPN, waarbij zowel de SIP-informatie als de spraak via een enkele poort versleuteld wordt verstuurd en hackers zo dus buiten spel staan”, aldus Galea.

Weg van juridische zaken

De mainstream VoIP-oplossingen zijn overal in de wereld vaak een speelbal van juridische regelgeving. Zo heeft Egypte onlangs een verbod uitgevaardigd op het gebruik van Apple’s FaceTime, Viber, Skype, Facebook Messenger en WhatsApp onder het mom van veiligheidsissues. Er wordt gespeculeerd dat deze maatregel ook bedoeld is om de markt van telecomoperators in het land te beschermen. Om zeker te zijn van een gegarandeerd degelijke en stabiele oplossing, is het daarom aan te raden weg te blijven van dergelijk software en oplossingen. Zakelijke gebruikers moeten bij voorkeur kiezen voor universele communicatieoplossingen met enterprise-kwaliteit.

3CX
Nick Galea

‘VoIP-apps besparen gebruikers fors op telecomdiensten’

Gebrek aan controle

Gebruikers willen de baas zijn over hun producten en diensten. Ze willen niet aan ouderwetste PBX-centrische oplossingen worden gebonden, maar ook niet in zee gaan met gratis VoIP-oplossingen die op maat gemaakt zijn voor particuliere (niet zakelijke) gebruikers. Voor communicatieproducten is het belangrijk dat ze helemaal geoptimaliseerd zijn voor zakelijk gebruik, om zo kwaliteit en stabiliteit te borgen.

Ondersteuning bureautelefoons

Eindgebruikers die bureautelefoons zoeken met automatische plug-and-play configuratie, zijn met de enterprise- oplossing van 3CX aan het juiste adres. “Het systeem levert de noodzakelijke functies, inclusief gratis apps voor smartphones, om zowel bureau- als mobiele telefoons te ondersteunen. Dit is onderscheidend voor een enterprise-oplossing aangezien de gratis services vaak alleen maar een smartphone app hebben. Voor eindgebruikers is dat soms een beperkende factor, zeker in een rumoerige kantooromgevingen. Iedereen die op zoek is naar ene professionele oplossing voor zakelijke gebruik, met alle functies die gebruikelijk zijn in ene kantooromgeving, komt uiteindelijk bij een enterprise-oplossing terecht.”

Value for money

Een van de belangrijkste drijfveren van bedrijven om hun telefonieomgeving ter veranderen, is de zoektocht naar een economische oplossing die de kosten aanzienlijk verlaagt. 3CX staat bekend als een competitieve aanbieder met een efficiënte oplossing voor de hedendaagse unified communications-markt. “De door ons geboden transparantie wordt genoemd als een markant verschil in vergelijking tot de competitie”, zegt de oprichter van 3CX. “Onze gerealiseerde en nog steeds continuerende groei komt niet alleen door de innovatieve opzet van het product, ook de structuur van het prijsplan en de concurrerende prijsstelling spelen een belangrijke rol. Veel aanbieders werken met een ‘pay per use’-prijsplan, terwijl wij onze prijs op basis van het aantal simultane gesprekken baseren. Hierdoor hebben bedrijven ruimte voor een nagenoeg onbegrensd nummerplan met ruimte voor additionele uitbreidingen, zonder extra kosten.”

“In het eerste jaar na aankoop is de 3CX PBX Edition gratis te gebruiken tot 25 aansluitingen. Hierbij zijn onderhoud en gratis updates, zowel de features als de security updates en smartphone clients, inbegrepen. Na het eerste jaar kunnen eindgebruikers de gratis configuratie blijven gebruiken. De enige verplichting is het aanschaffen van een service- contract van 95 euro. Een mooi aanbod”, zo besluit de oprichter van 3CX.

3CX, Nick Galea,

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in het VoIP en UC&C Dossier 2017]

Lees hier het artikel in PDF