Infopact is de eerste Nederlandse provider die zijn bestelsysteem voor partners via de API van Xelion heeft geïntegreerd met de Xelion hosted VoIP-oplossing. Resellers en wholesale partners kunnen access, porteringen, trunks en Xelion hosted telefonie nu volledig geautomatiseerd vanuit één portal bestellen en beheren, aldus Xelion.
Xelion is naar eigen zeggen de eerste en enige Europese leverancier met een hosted VoIP-platform dat zowel aan de backend als aan de front-end toegankelijk is middels een API. Dit betekent dat ontwikkelaars zelf front-end apps of integraties kunnen ontwikkelen die laten samenwerken met de diensten en features van Xelion. Diverse partners hebben inmiddels dit al gedaan want er zijn specifieke apps voor thuiszorg of contact centers en er worden talloze CRM-applicaties met de API gekoppeld.
Infopact is nu dus de eerste provider die haar online bestel- en leveringsproces via een portal heeft geïntegreerd met de backend van Xelion. Zo kunnen partners van Infopact nu veel eenvoudiger virtuele PBX-oplossingen bestellen en beheren. Na de lancering in september zal Infopact de mogelijkheden voor realtime ordering in Prime verder uitbreiden. In de toekomst wil zij ook diensten specifiek voor Prime introduceren, zoals online rating en 24×7 monitoring.
Mogelijkheden benutten
Commercieel directeur Arthur van den Ende (foto) van Xelion is enthousiast over de oplossing van Infopact. “Het activeren van diensten zoals cloudtelefonie kan veel eenvoudiger en Infopact heeft dat begrepen”, aldus Van den Ende. “Infopact benut de mogelijkheden van de API volledig en dus partners beschikken partners nu over één van de gemakkelijkste bestelportals in Nederland. Dit bespaart vooral veel tijd, zowel voor de partners en eindgebruikers als voor Infopact.”
Gebruiksgemak
Ook marketing- en productmanager Robin de Weert van Infopact kan niet wachten tot de nieuwe dienst wordt geïntroduceerd. “Met onze partnerportal Prime wil Infopact een nieuwe standaard zetten in de digitalisering van IP-communicatiediensten. Tijdens ons partnerevent in september lanceren we realtime ordering van ons telefonieportfolio via Prime”, meldt De Weert. “Daardoor ervaren partners aanzienlijk meer gebruiksgemak. Ze kunnen een Xelion PBX voorzien van een configuratie met SIP-trunk en (het porteren van) nummers via realtime ordering binnen vijf minuten regelen en gereed voor gebruik opleveren. Bovendien worden diensten gefactureerd op basis van verbruik. De Xelion API-koppeling is een onmisbaar component in deze integratie en biedt ons meer mogelijkheden om Xelion met Prime te integreren, zoals single sign on en statusinformatie van de PBX.”
Bron: Xelion