Als Dustin James ‘zijn’ Nuvias moet omschrijven, noemt hij het bedrijf een ‘totaal UC-leverancier’. “Ons doel is om serviceproviders en resellers te helpen met het ontwerpen, bouwen, onderhouden en uitbouwen van hun diensten en ondersteuning en advies te bieden op het gebied van UC infrastructuur”, legt James uit. “Hiervoor werken we met partners als Poly, waarvoor we in Europa de grootste voice-distributeur zijn. Bij Poly vind je alles wat nodig is voor passende UC-oplossingen onder één dak. Zij bieden high-end oplossingen met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Daarnaast is er samenwerking met resellers op andere vlakken, denk aan leadgeneration campagnes. Ons gezamenlijke doel is om de reseller een nog grotere meerwaarde te geven.”
Dit soort samenwerkingen passen uitstekend bij de ambitie van Nuvias om Nederlands marktleider te worden op het gebied van UC. “Niet enkel op hardwaregebied, maar ook als het gaat om de services daaromheen. Je hebt altijd een koppeling nodig tussen de oude platformen en nieuwe telefoonmethodes. Wij kunnen onze serviceproviders en resellers helpen om die twee ecosystemen aan elkaar te koppelen. Zowel op het gebied van voice als video. Daarnaast bieden we hen een logistieke service met bijvoorbeeld dropshipping en installaties.”
Alle formaten en smaken
Door het vele thuiswerken zag ook Nuvias dit jaar de vraag naar complete UC-oplossingen stijgen. “Er is door COVID-19 nog meer interesse in video-oplossingen, headsets en handsets. In deze drukke markt willen wij het verschil maken door extra aandacht aan de reseller te geven. Een goed voorbeeld hiervan is dat we niet enkel een part-nummer en prijs aan de reseller geven, maar hen daadwerkelijk helpen om de juiste oplossing aan te kunnen bieden bij de eindgebruiker. Nuvias werkt met de grootste service-providers van Europa en tegelijkertijd ook de kleinste resellers. Wij kunnen iedereen bedienen en verder helpen op het gebied van UC.”
‘Via onze nieuwe subdivisie Konekt.tech gaan we ‘anything as a service’ aanbieden’
Eindgebruikers willen meer vrijheid en niet werken met een vast contract voor een bepaalde tijd, vertelt James. “Daarom zijn de Nuvias-oplossingen verkrijgbaar in alle formaten en smaken. Onze hands-on, schaalbare en meedenkende manier van werken zorgt voor duidelijkheid en snelheid. Via onze nieuwe subdivisie Konekt.tech gaan we ‘anything as a service’ aanbieden. Denk aan zaken als hardware, licenties, voice-platformen en direct routing. Alles wat je nodig hebt op het gebied van telefonie voor video UC valt in die service. Een one-stop-shop die uitstekend in deze tijd past en waar de markt steeds meer om vraagt.”
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect 7 – 2020]