Met Chris Martin, Channel Sales Manager West-Europa en Israël, en Ronald Sens, Director EMEA Marketing bij A10 Networks, bespraken we voor deze uitgave de belangrijkste ontwikkelingen in de securitymarkt, de rol van het kanaal en het A10 Affinity Global Partner Program.
Channel first strategie
“Onze business loopt volledig via het partnerkanaal, waarbij we in een voortdurend veranderend en geraffineerder wordend dreigingslandschap onze eindklanten meer veiligheid, zichtbaarheid, flexibiliteit en beheersbaarheid willen bieden, zonder dat ze moeten inleveren op de prestaties van hun applicaties “, zegt Chris Martin. “Onze klanten zijn met name cloudproviders, media- en gamingbedrijven, service- providers, de gezondheidszorg, overheidsinstellingen en grote ondernemingen. Om die te kunnen bedienen hebben we vooral deskundige partners met veel expertise nodig; we stellen kwaliteit duidelijk boven kwantiteit. We stellen strategische plannen met ze op waarin duidelijk is benoemd op welke prospects ze zich richten, welk gat in de markt ze willen invullen en op welke manier en met welke oplossingen ze de conversie willen realiseren. Met name managed service providers en enterprises in de financiële, overheids- en gamingmarkt staan hoog op onze wish-list.”
“Dat wil overigens niet zeggen dat we geen oog zouden hebben voor het midden- en kleinbedrijf”, vult Ronald Sens aan. “Maar we bedienen die via onze managed service providers, zodat ze toch van de voordelen van onze krachtige securityoplossingen kunnen genieten.”
Grootste security uitdagingen
Martin: “IT-systemen kunnen op talloze manieren worden gecompromitteerd. Ik wil er twee uitlichten: ten eerste de steeds grotere hoeveelheid malware die versleuteld wordt verzonden om zo de gebruikelijke mailinspectie door de firewall te omzeilen. Ten tweede DDoS-aanvallen, die multi-vector van aard zijn en na verloop van tijd muteren. De bestaande statische en reactieve oplossingen vragen veel menselijke interventie en worden met het toenemende aantal IoT-devices volstrekt ineffectief.”
Tegen deze bedreigingen heeft A10 Networks Secure Socket Layer Inspection (SSLI) ontwikkeld voor het detecteren van ongewenst versleuteld verkeer. Martin: “Tegen DDoS-aanvallen brengen wij onze oplossing Threat Protection Software (TPS) in stelling. TPS werd oorspronkelijk ontwikkeld voor een van de grootste wereldwijde aanbieders van cloud- services, dat onze DDoS-bescherming inzet voor het veiligstellen van de continuïteit en beschikbaarheid van haar clouddiensten. TPS onderscheidt zich van andere oplossingen, onder meer omdat we op een uiterst intelligente manier verkeer kunnen analyseren en scheiden in gewenst en ongewenst, zonder de prestaties van het systeem te beïnvloeden. Daarvoor maken we gebruik van machine learning en AI, wat we ook terugvinden in de Harmony Controller, ons cloudgebaseerd monitoringsysteem dat beheerders real-time informatie geeft over wat er gebeurt op het netwerk.”
‘Voor beveiligde toegang en zichtbaarheid van SaaS-applicaties hebben we recent een nieuwe Cloud Access Proxy-oplossing (CAP) aan ons portfolio toegevoegd’
Zero-day Automated Protection (ZAP)
”Een andere actuele oplossing in ons TPS-aanbod is ZAP, Zero-day Automated Protection, dat zorgt voor automatische identificatie en neutralisatie van bedreigingen”, vervolgt Martin. “ZAP bestaat uit twee componenten: dynamische aanvalspatroonherkenning via een machine-learning algoritme en heuristiche gedragsanalyse voor het onderkennen van afwijkend gedrag en het blokkeren van aanvallen.”
Cloud Access Proxy (CAP)
Martin: “Specifiek voor beveiligde toegang en zichtbaarheid van SaaS-applicaties zoals Office 365 hebben we recent een nieuwe Cloud Access Proxy-oplossing (CAP) aan ons portfolio toegevoegd. Daardoor kunnen nevenvestigingen profiteren van betere prestaties, krachtiger beveiliging en een verbeterde gebruikerservaring. CAP bestaat uit drie componenten: de nieuwe A10 Networks Thunder 840 CAP appliance voor het bijkantoor, hoogpresterende Thunder Convergent Firewall platforms voor het hoofdkantoor en de nieuwe gecentraliseerde CAP Visibility & Analytics-oplossing die op centraal niveau inzicht verschaft in het uitgaande applicatieverkeer en het gebruik van de SaaS-applicatie, waarbij CAP zorgt voor versnelling en beveiliging van SaaS-applicaties en data en gecentraliseerd toezicht op het gebruik van toegestane en niet-toegestane applicaties.”
FlexPool
“En met het toenemen van het aantal cloudapplicaties dat steeds vaker in multi-cloudomgevingen worden uitgerold, verwacht de markt dat deze diensten ook dynamisch verplaatsbaar zijn, op- en neerwaarts schaalbaar zijn en in een vereenvoudigde licentievorm kunnen worden aangeschaft”, zegt Martin. “Met FlexPool, ons software- abonnement voor capaciteitsplanning, krijgt de gebruiker de flexibiliteit om beveiligde applicatieservices toe te wijzen en te distribueren waar en wanneer die nodig zijn, zowel in de cloud als on-premise. Een enkele pool kan opschalen tot meer dan 4.000 ondersteunde apps.”
A10 Affinity Global Partner Program
Het nieuwe partnerprogramma beloont partners die investeren in de samenwerking met A10 Networks om nieuwe marktkansen te ontdekken en marktaandeel van de concurrentie af te snoepen. Martin: “Dat lukt alleen als we onze partners helpen om de beste te zijn in hun marktsegment door ze te voorzien van de juiste informatie, training, tools en verkoopondersteuning om orders binnen te halen. Via het partnerportal hebben ze toegang tot alle actuele en achtergrondinformatie en dealregistratie, kunnen ze MDF-aanvragen indienen, informatie vinden over trainingen en accreditaties en gebruikmaken van marketingmaterialen voor co-branded marketingactiviteiten.”
Het A10 Networks partnerprogramma kent drie partner-niveaus: Bronze, Gold en Platinum. “A10 helpt nieuwe partners om een vliegende start te maken met een van de ‘Campaigns in A Box’ om de verkooppijplijn te vullen. En voor een nóg directere communicatie met onze partners komt er binnenkort een app beschikbaar waarmee we elkaar te allen tijde kunnen bereiken. We gaan ook investeren in de zichtbaarheid van ons merk, bijvoorbeeld met een stand op de beurs InfoSecurity. We hopen binnen enkele weken meer te kunnen vertellen over een nieuwe securitydistributeur die naast Exertis ons merk gaat helpen groot maken.”
Sens: “We hebben enkele weken geleden de eerste nieuwe Presalescertificeringstraining afgerond in het Verenigd Koninkrijk en deze wordt ook naar andere landen uitgerold. Ook organiseren we Sales Engineer workshops, exclusieve en intensieve tweedaagse technische trainingen. Nederland is als tweede land aan de beurt. En over Nederland gesproken: ook hier is er binnen ons klantenbestand nog ruimte voor enkele hooggekwalificeerde partners.
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in het Security Dossier 2019]