De grootste en succesvolste retailers strijden constant om de aandacht én de portemonnee van de klant. Ze gaan niet alleen met elkaar de strijd aan, maar ook met Amazon en het zogenoemde Amazon-effect. Het resultaat is een wapenwedloop, waarbij de focus ligt op customer experience-practices en technologieën. Van e-commerce-platformen tot click lists – retailers van alle soorten en maten zijn hevig aan het investeren om hun interactie met de klant zo naadloos en bevredigend mogelijk te krijgen.
Gestroomlijnd en snel
Het zou onjuist zijn om te stellen dat business-to-business-bedrijven (B2B) de customer experience negeren, maar het is wel zo dat business-to-consumer-bedrijven (B2C) meer investeren in deze ervaring. B2B-klanten zijn verschillend en hanteren veelal een complex besluitproces, maar uiteindelijk blijven besluitmakers mensen. Ze zijn geconditioneerd door hun consumentenervaringen en verwachten betekenisvolle, gestroomlijnde en snelle transacties.
Verwachtingen
Die verwachtingen zijn er tijdens verschillende aankoopprocessen. Ze spelen een rol bij de aanschaf van zaken als een nieuwe golfclub of een winterjas, maar veel belangrijker voor deze discussie: de verwachtingen zijn er ook wanneer er bijvoorbeeld een nieuw ononderbroken stroomvoorzieningsysteem moet worden aangeschaft. De B2B-bedrijven zullen erkennen dat consumententrends gedragtrends zijn en dat het zaak is om hierop in te spelen. Wie dat doet, heeft een significant voordeel. Vertiv haakt hierop in, met onder meer de introductie van de Vertiv XR App, een nieuwe tool die een hoogwaardige ‘consumer-grade’ ervaring geeft aan de business-to-business-klanten van Vertiv.
Vertiv bedient vooral bedrijven binnen de sectoren datacenters, communicatienetwerken en commerciële & industriële omgevingen. Hun corebusiness bestaat onder andere uit:
• Kritieke infrastructuur & oplossingen: AC- en DC-stroom management, thermisch management en geïntegreerde modulaire oplossingen.
• Geïntegreerde racksoplossingen: racks, rack stroom, rack stroomverdeling, thermische rack systemen en hardware voor IT-management.
• Services & reserves: preventief onderhoud, engineering en consultancy, performance tests, remote monitoren, training, reserve-onderdelen en software voor digitale infrastructuren.
Sinds 1 januari 2023 is Giordano Albertazzi CEO van Vertiv. Hij heeft het stokje overgenomen van Rob Johnson.
Klantgemak
De Vertiv XR App geeft IT-managers, datacenter operators en channelpartners de mogelijkheid om Vertiv Data Center Solutions op de desbetreffende bedrijfslocatie te visualiseren – net zoals een consument op de bank wellicht een virtual reality-app gebruikt om te kijken hoe een nieuwe bank of keukenkastjes in zijn of haar woning zal staan. Gebruikers van de XR App gaan eerst door de productselectie heen, waarna de app hen helpt bij het plaatsen van het product. Het gekozen product wordt uiteindelijk gevisualiseerd op een locatie naar keuze. De virtuele representatie helpt datacenters om efficiënter te plannen en de fysieke impact beter te begrijpen. De app biedt gebruikers verschillende Vertiv-oplossingen aan, inclusief de mogelijkheid om deze te ontdekken. Op deze manier worden klanten aangemoedigd om ‘engaged’ te blijven. Desgewenst is de hele ervaring via social media te delen. Niet voor niets is de Vertiv XR App verkozen tot de Best Digital Transformation Product or Service – Enterprise tijdens de 2022 Technology Product Awards.
De Vertiv XR App is onderdeel van een groter digitalisatie-initiatief binnen Vertiv. Dit initiatief is gefocust op het verbeteren van de ervaringen van klanten en channel partners door hen de beste tools aan te bieden. De app is te vinden in de Apple App Store en Google Play Store of scan de QR-code om de app te downloaden.