Copaco Academy voor Microsoft Cloud Solution Providers

Het vernieuwde Copaco CSP-programma helpt partners om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen in het Microsoft Cloud portfolio. Zo kunnen partners hun kennis verder uitbouwen en voldoen aan de verzwaarde eisen voor Direct CSP-partners.

Microsoft heeft per 1 maart jongstleden haar eisen ten aanzien van Direct CSP Partners verzwaard. Dit, onder andere door het verplichten van een aanvullend supportcontract. Door deel te nemen aan het CSP-programma van Copaco kunnen partners voldoen aan alle eisen van Microsoft en gebruik maken van het support center van Copaco in Eindhoven. Copaco ondersteunt partners via het 2tCloud-platform.

Toegevoegde waarde

“Naast alle technische voorzieningen kunnen we voor partners ook de facturatie automatiseren en koppelen aan diverse ERP-systemen. Veel partners zullen bovendien ervaren dat het Copaco model – het 2tCloud platform en de Cloud Value Academy – waarde toevoegt voor de medewerkers van onze partners” aldus Rick van den Hoogenhof, Team Lead Cloud Solutions bij Copaco Nederland.

Veelzijdig Microsoft aanbod

“We krijgen steeds meer vragen van partners over Microsoft diensten. Dat varieert van functionele vragen tot complexe vragen over architectuur, implementatie en migratie naar bijvoorbeeld Azure”, aldus Van den Hoogenhof. “Copaco besteedt daarom in haar Cloud Value Academy veel aandacht aan Microsoft clouddiensten en vraagstukken.”

Partners kunnen online starten met de Academy, waar ze productdocumentatie vinden en kunnen inschrijven op Office 365 en Azure webinars. Daarin komen producten als Teams, Microsoft 365 en Windows Virtual Desktop aan bod. Wie zich verder wil specialiseren: na de eerste online trainingen gaat de Academy verder in de vorm van ‘Bootcamps’. In de technische hands-on labs doen engineers onder begeleiding van technische consultants van Copaco praktijkervaring op. In commerciële bootcamps worden de sales teams van partners klaargestoomd.

Complex

Deelnemers krijgen ook toegang tot waardevolle ‘Azure Quick Wins’. Hierin worden veelvoorkomende IT-vraagstukken van probleemstelling tot oplossing uiteengezet. Omdat Azure zeer complex kan zijn worden de werelden van de IT’er en de sales samengebracht in deze technical sales guides. “De Copaco Cloud Value Academy geeft echt een boost aan medewerkers van partners die er goed gebruik van maken”, aldus Van den Hoogenhof.

Copaco stelt zich ten doel om partners te ontzorgen en te voorzien van kennis en ondersteuning zodat zij zich volledig kunnen concentreren op het adviseren en ondersteunen van hun klanten. Partners kunnen bij Copaco altijd rekenen op:
– 24/7 selfservice voor het activeren, omzetten, beheren en factureren van clouddiensten;
– Toegang tot kennis- en educatieprogramma’s in het Nederlands, ontwikkeld door Copaco in de Copaco Cloud Value Academy;
– Ondersteuning van gecertificeerde engineers vanuit het Support Center in Eindhoven, in het Nederlands;
– Ondersteuning en advies van Cloud Consultants.

De academy is bereikbaar via: https://www.cloudvalueacademy.services