Ondanks negatieve publiciteit en tegenwerking van diverse overheden, heeft Kaspersky Lab vorig jaar zijn wereldwijde niet-geauditeerde IFRS-inkomsten met 4% zien toenemen tot 726 miljoen dollar.
Kaspersky Lab noteert een toename van 4% in online verkopen en een sterke groei van 16% in het zakelijke segment. Het beveiligingssoftwarebedrijf dankt de hogere omzet aan ‘de succesvolle lancering van nieuwe technologie en geavanceerde diensten ter bestrijding van de meest geavanceerde cyberdreigingen’.
In Europa groeide het bedrijfsresultaat met 6%. Ook in het Midden-Oosten, Azië en Afrika noteerde het bedrijf hogere omzetcijfers. In de VS en Latijns-Amerika ging het niet goed. In Latijns-Amerika was in 2018 sprake van een daling van 11%. De devaluatie van de valuta in deze regio was daarbij de voornaamste oorzaak. In de VS daalde de verkoop zelfs met 25% als gevolg van de ‘geopolitieke situatie’.
“Na alle uitdagingen en ongefundeerde aantijgingen waarmee we vanaf 2017 te maken kregen, hebben we laten zien dat veel klanten en partners volop vertrouwen in ons hebben. Onze financiële resultaten bewijzen dat gebruikers in eerste instantie op zoek zijn naar goede producten en diensten die optimale bescherming bieden tegen alle vormen van cyberdreigingen, ongeacht de herkomst”, zegt Eugene Kaspersky, CEO van Kaspersky Lab.