Kaspersky lanceert nieuwe License Management Portal

Kaspersky License Management Portal (LMP) is een nieuwe zelfbedieningsportal voor MSP’s en resellers die hen ondersteunt bij het stroomlijnen van bestellingen, beheer en rapportage van licenties van Kaspersky. De portal biedt bovendien een nieuw pay-as-you-go-tarief voor maandelijkse abonnementen, zodat partners op een flexibelere manier diensten kunnen verlenen aan hun klanten.

Volgens de evaluatie van Ami Partners is het aantal MSP-bedrijven wereldwijd bijna verdubbeld van 48.000 in 2016 tot 74.000 in 2021. Met de stijgende concurrentie hebben service providers behoefte aan verdere automatisering om hun verkoopactiviteiten en abonnementenbeheer te vereenvoudigen en te versnellen. Met de lancering van de License Management Portal komt Kaspersky de MSP’s en resellers hierin tegemoet.

Alles op één plek

MSP’s en resellers verkrijgen met de License Management Portal van Kaspersky één enkel platform waar ze al hun abonnementen van Kaspersky kunnen bestellen en beheren.

Pay-as-you-go

Kaspersky LMP biedt de kortst mogelijke route van het verkrijgen van een proefversie van een product naar commerciële toepassing ervan en betalen kan volgens het nieuwe pay-as-you-go model. Voor elk product van Kaspersky kan een proeflicentie worden gegenereerd, in de cloud of on premises, zodat partners eenvoudig alle functies ervan kunnen uitproberen, diensten kunnen opzetten en deze sneller aan klanten kunnen leveren.

Flexibele dienstverlening

Het nieuwe abonnementenmodel geeft MSP’s de mogelijkheid het aantal abonnementen te verhogen of te verlagen afhankelijk van de actuele behoefte en per maand te betalen voor het aantal nodes dat daadwerkelijk op een dag wordt gebruikt.

24/7 inzicht met online dashboard

In het dashboard kunnen resellers en MSP’s rapporten inzien over al hun klanten, de status van alle actieve abonnementen bekijken en informatie volgen over realtime gebruik van licenties. De portal levert daarnaast analytische gegevens zodat een partner kan zien voor welke producten diensten worden geleverd, hoeveel licenties zijn verkocht en hoe het aantal beschermde apparaten verandert. Dit helpt partners nieuwe mogelijkheden voor upselling aan te boren en aanbevelingen te doen voor productupgrades of aanvullende producten die de klant kan uitproberen.

“MSP’s zijn voor Kaspersky een strategische prioriteit, en het afgelopen jaar heeft ons MSP-kanaal een flinke groei laten zien. Dat resulteerde in een omzetgroei van MSP met 60% per jaar”, zegt Martijn van Lom, General Manager Noord-Europa bij Kaspersky. ”De lancering van de Kaspersky License Management Portal is de volgende stap in onze strategie om ons ecosysteem van partners te ondersteunen en hen tools te bieden waarmee ze meer diensten kunnen aanbieden op basis van producten van Kaspersky.”

Meer informatie: www.kaspersky.nl