Kaspersky Lab heet vanaf nu Kaspersky

Kaspersky Lab heeft een gedaanteverwisseling ondergaan. Een nieuwe naam en een nieuw logo moeten de transformatie uitbeelden van antiviruslaboratorium tot leverancier van geavanceerde beveiligingsproducten en -diensten.

De naam Kaspersky Lab is vanaf nu gewoon Kaspersky. De nieuwe missie van het bedrijf luidt het ‘bouwen aan een veilige wereld’ en daar hoort een nieuw logo bij.

“De nieuwe merkstrategie weerspiegelt de verschuiving van ‘cybersecurity’ naar zogeheten ‘cyber-immuniteit’”, vertelt Martijn van Lom, Country Manager bij Kaspersky. Digitale veiligheid gaat volgens hem veel verder dan bescherming van computers. “In een wereld waarin iedereen en alles met elkaar verbonden is, moeten we ervoor zorgen, dat ons hele ecosysteem beschermd is. Mens en technologie werken heel intensief samen waarbij er nauwelijks nog verschil is tussen een online en offline wereld.”

In de Benelux wordt de nieuwe merkstrategie gefaseerd uitgerold. Naar verwachting zijn alle aanpassingen begin 2020 gerealiseerd.