Guardian360 levert security aan klanten Hoffmann

Hoffmann en Guardian360 hebben een partnerovereenkomst gesloten. Hiermee zetten zij cybersecurity als totaaldienst in de markt, door zowel de technische als de mens-kant van cybersecurity te belichten.

Hoffman
Jeff Scipio van Guardian360 en Myra van Esch van Hoffmann

Gestart rond de jaren 70 is Hoffmann inmiddels uitgegroeid tot toonaangevend recherchebureaus. In de jaren ’90 komt het belang van preventie steeds nadrukkelijker naar voren. Door de opkomst van internet en de digitalisering van de maatschappij wordt cybercrime begin 2000 een steeds grotere bedreiging voor organisaties. Daarom start Hoffmann in 2002 de unit Cybersecurity.

Techniek en mens; twee werelden komen samen
Om organisaties weerbaarder te maken tegen cybersecurityrisico’s is het noodzakelijk in kaart te brengen waar organisaties kwetsbaar zijn. Hoffmann en Guardian360 hebben besloten om samen de klanten van Hoffmann te benaderen met een preventief cybersecurity portfolio.

Guardian360 neemt de techniek voor haar rekening en Hoffmann richt zich op de menselijke factor, met diensten op het gebied van social engineering (o.a. voice/mail-phishing, inlooptesten) en een gedragsprogramma, dat medewerkers helpt om cyberveilig te handelen.

Jeff Scipio, Partner Director bij Guardian360: “Tijdens onze gesprekken met partners en klanten van die partners, vernemen we steeds vaker de behoefte op het gebied van trainingen ten aanzien van awareness en gedrag, maar ook diensten zoals Social Engineering of Red Teaming.

Omdat Hoffmann de klant security oplossingen biedt waarbij de mens en haar gedrag centraal staan, kunnen wij nu samen complementaire cybersecurity oplossingen bieden waarbij de harde kant (techniek) en de zachte kant (mens/gedrag) samenkomen.”

Myra van Esch, Director Cybersecurity bij Hoffmann: ”Bij Hoffmann bouwen wij een langdurige vertrouwensband met onze klanten op. Het platform van Guardian360 stelt ons in staat om periodiek met onze opdrachtgevers te beoordelen hoe het met de cyberveiligheid is gesteld, zodat we daar de dienstverlening op kunnen afstemmen. Een klant weet zo beter waar kwetsbaarheden zijn en kan deze preventief aanpakken.”