Okta legt focus op Benelux-markt en breidt team uit

Okta, een belangrijke en onafhankelijke identiteitsleverancier voor de zakelijke markt, investeert flink in de Benelux-markt en stelt hier een Country Manager en een Regional Marketing Manager aan. Walter Geers en René Tuinenburg gaan deze rollen voor Okta vervullen. Hun aanstelling illustreert de groei van Okta in de Benelux-markt.

Onlangs presenteerde het bedrijf een recordomzet- en groeicijfers van meer dan 50 procent over het vierde kwartaal van 2018. Okta opende het afgelopen jaar meerdere nieuwe kantoren in de Verenigde Staten en Europa, onder andere in Parijs en Stockholm. De wereldwijde opmars van Okta wordt ook weerspiegeld door de opmerkelijke stijging van het aantal klanten. Sinds juni 2018 groeide het aantal klanten wereldwijd van 4700 tot 6100.

Walter Geers zal als eerste Country Manager Benelux verantwoordelijk zijn voor het versterken en het in goede banen leiden van de groei van Okta in deze regio. Walter brengt meer dan twintig jaar ervaring in de informatietechnologie-sector met zich mee en was tot voor kort werkzaam bij Micro Focus als Sales Director van het gehele beveiligingsportfolio naast de applicatiemigratie en connectiviteitsportefeuille.

Okta’s nieuwe Regional Marketing Manager Central EMEA (Benelux, Nordics en a.i. DACH) René Tuinenburg werkte eerder in vergelijkbare posities bij Weston-Comstor en Zerto. Zijn ambitie is om in zijn regio de naamsbekendheid van Okta te vergroten en duidelijk over het voetlicht te brengen welke problemen de technologie van Okta kan oplossen.

Okta wordt in de Benelux vertegenwoordigd door Distology uit Eindhoven.