Nuvias: Juist bij cybersecurity draait het om goede relaties met partners

Cybersecurity is een van de hoofdactiviteiten van IT-distributeur Nuvias

Elke dag komen er talloze nieuwe kwetsbaarheden en malware-varianten bij. Een groot deel van het dataverkeer komt versleuteld ons netwerk binnen en social engineering is aan de orde van de dag. Hoe maak je dan als reseller of eindgebruiker een keuze voor de juiste security-oplossing? Het is een probleem dat al lang speelt in de markt voor cybersecurity. IT-distributeur Nuvias kan hierbij helpen.

IT is prominent aanwezig in onze maatschappij en is continu in ontwikkeling. IT-distributie is het verbindend onderdeel tussen allerlei technologische ontwikkelingen en een grote verscheidenheid aan kennispartijen die deze technologieën implementeren bij kleine en grote bedrijven en instellingen.

‘Door nauw samen te werken met onze partners en de vendoren, voegen we waardevolle informatie en kennis toe aan de markt’

Nuvias is een relatief jonge distributeur (2015) die een leidende rol wil spelen in de wereld van IT-distributie. Door het samenvoegen van een viertal specialistische distributeurs met een breed scala aan producten, diensten en vestigingen in twintig landen in de EMEA-regio wil het bedrijf de belangrijke businesspartner zijn voor alle IT-resellers die op zoek zijn naar een distributiepartner waarmee ze samen succesvol kunnen zijn. “Het toevoegen van waarde aan de business van onze klant en een langdurige relatie staan voorop in de manier van zakendoen bij Nuvias”, zegt Roger Timmermans, sales manager bij Nuvias Cyber Security. “Door de jarenlange ervaring zijn wij in staat om de juiste selectie te maken uit dit enorme aanbod. Met focus, heldere keuzes en aandacht begeleiden wij onze partners in de dynamisch IT-markt. Wij kunnen adviseren welke oplossingen het beste passen bij de vraag van de klant, zonder daar meteen een merk aan te plakken. Het merk van de oplossing is ondergeschikt aan het oplossen van het probleem. Dat past weer goed bij de slogan die Nuvias voert: ‘solution defined distribution’.”

Roger Timmermans

Timmermans vervolgt: “We spelen in op de thema’s die actueel zijn in de markt. De uitdagingen van de klant bepalen voor het grootste deel wat wij naar de markt brengen. Daar stemmen we ons portfolio op af.” Thema’s die op dit moment actueel zijn, zijn bijvoorbeeld endpoint- en mobiele beveiliging, cloud- en databeveiliging en bedreigingen van binnenuit. De vraag hoe we bedreigingen buiten ons netwerk kunnen houden, heeft plaatsgemaakt voor de uitdaging om zo snel mogelijk te ontdekken waar, wanneer en waarom er bedreigingen plaatsvinden, aldus Timmermans.

Vertrouwen

Niet iedere klant en partner heeft dezelfde wensen en behoeften. Als distributeur kijk je, en denk je met je klanten mee, legt Timmermans uit. “Wij bouwen samen aan een langdurige relatie met zowel onze resellers als met de fabrikanten. Dat betekent dat je betrokken bent, en meer nastreeft dan een traditionele inkoop-verkooprelatie. Alleen op deze manier kunnen we een inhoudelijkere relatie opbouwen en samen zoeken naar de antwoorden op de vraag hoe we onze partners en hun klanten het beste kunnen ondersteunen bij hun dagelijkse uitdagingen.”

Kennis

Het cyberbeveiligingslandschap is beweeglijk en ontwikkelt zich snel. Hacken gebeurt op bijna industriële schaal en brengt voorheen ondenkbare kwetsbaarheden aan het licht. Elke nieuwe dreiging vraagt om een antwoord, vaak in de vorm van nieuwe technologie. Met zoveel nieuwe technologieën en aanbieders is het niet eenvoudig voor partners of klanten om tot de beste oplossing te komen. Nuvias Cyber Security heeft een selectie van merken gemaakt die elkaar goed aanvullen en waar zij honderd procent achter staan. Merken als WatchGuard, Forcepoint, OneSpan, Malwarebytes en FireEye zijn technologieleveranciers die doeltreffende en geïntegreerde oplossingen bieden voor de complexe uitdagingen van vandaag.

Het team van Nuvias Cyber Security

Nuvias zoekt zorgvuldig de fabrikanten uit met wie ze samenwerken. “Als wij ervoor kiezen om een vendor op te nemen in ons portfolio, dan gaan we hier honderd procent voor. Door nauw samen te werken met deze vendoren, zorgen we dat we goede informatie en kennis toevoegen aan de markt. Samen met onze technische mensen die goed zijn opgeleid, zijn wij het verlengstuk van die vendor.” Dit begint bij het juiste advies in het offertetraject en door mee te denken over de juiste aanbieding en positionering. Voorafgaand hieraan kan er ondersteuning plaatsvinden in de presalesfase door goed opgeleide en ervaren consultants in te zetten. “Deze specialisten op securityvlak kunnen ook door onze partners ingezet worden om ervoor te zorgen dat de implementatie van een nieuwe technologie succesvol zal verlopen.”

‘Met onze technische mensen zijn wij het verlengstuk van de vendor’

Timmermans legt de ondersteuning van Nuvias uit aan de hand van een voorbeeld. “Stel: je gaat als reseller aan de slag met een nieuwe productlijn. Dan duurt het een tijdje voordat jouw organisatie volledig up and running is en de mensen gecertificeerd zijn. Wij kunnen de reseller dan goed bijstaan in deze eerste fase door training, technische begeleiding en onze marketingtools, om samen de markt te bedienen.”

Meerwaarde

Tijdens het ChannelConnect live-event This is IT in november 2018 vroeg Mathijs van Nieuwkerk aan de tafelgasten over het nut van al die ‘tussenlagen’ tussen de fabrikant en de eindklant. Maar distributeurs en resellers hebben ieder een belangrijke rol, zegt Timmermans beslist. Zo levert Nuvias toegevoegde waarde die zowel kan bestaan uit technische kennis, in de vorm van trainingen, consultancy, presales en engineers, maar ook bijvoorbeeld financiële oplossingen of marketingtools om samen met de resellers de markt te kunnen bedienen en kansen te kunnen benutten. “Onze kennis delen we graag met onze partners, want een reseller is meer dan alleen een klant: het is een partner waar we een langdurige en loyale samenwerking mee aangaan. Als onze partners succesvol zijn, alleen dan zijn wij dat ook”, benadrukt Timmermans.

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 2019, nummer 2]

Lees het artikel hier in PDF