Kaspersky Lab introduceert nieuw partnerprogramma

Kaspersky Lab introduceert vandaag het nieuwe partnerprogramma Kaspersky United. Dit nieuwe programma is veel meer gericht op specialisaties van resellers. Het moet daardoor nog aantrekkelijker worden om Kaspersky Lab producten en diensten te verkopen.

Met Kaspersky United krijgen partners ook toegang tot meer mogelijkheden voor scholing, verkoop- en marketingactiviteiten die aansluiten op hun eigen specialisaties. Partners kunnen hun specialisaties op verschillende niveaus van certificering brengen en houden, zoals Registered, Silver, Gold en Platinum.

Dit model moet het ook voor eindklanten transparanter maken, zo is het idee. Certificering in verschillende vaardigheden of technieken stimuleert namelijk ook de verkoopkansen voor partners. Bedrijven in instellingen kunnen in één oogopslag zien wat de specifieke expertises van de partner zijn.

Die differentiatie en specialisatie is belangrijk voor partners, denkt Jordy Loozekoot, verantwoordelijk voor channel marketing bij Kaspersky Lab in de Benelux. “Zo tuigen IT-dienstverleners bijvoorbeeld speciale centra op voor beveiligingsactiviteiten in hun datacenters die als dienst aangeboden worden. We zien ook dat bedrijven zich specialiseren in niches rondom het aanbieden van bepaalde dreigingsinformatie. Die oplossingen komen in SaaS-vorm beschikbaar. Ook steeds meer kleinere organisaties kiezen voor uitbesteding van hun IT-huishouding. Dat zien we terug in de groei van het aantal managed services providers. Met ons nieuwe Kaspersky United programma kunnen onze partners zich verder ontwikkelingen op hun eigen specifieke domeinen.”

Binnen het Kaspersky Lab programma krijgen partners eveneens uitgebreide ondersteuning en privileges zoals:
• Financiële voordelen, waaronder flinke kortingen bij realisatie van doelstellingen bij marketingprogramma’s of kortingen vooraf aan bepaalde acties
• Specialistische partnerkortingen tot 20 procent
• Ondersteuning bij implementaties en prioriteit bij offertevoorstellen
• Sales & Marketing Toolkits
• Educatief materiaal, online en offline trainingen en workshops

Kaspersky Lab is verder bezig met de uitbreiding van de partnerportal. Straks krijgen resellers toegang tot nog meer webinars, whitepapers, concurrentie-analyses, certificeringen, etc. Nieuwe partners hebben eveneens toegang tot speciaal ontwikkelde Partner Onboarding-trainingen.