Securityspecialist Kaspersky Lab zag in 2017 een duurzame groei waarbij de wereldwijde, niet-geauditeerde IFRS-omzet met 8 procent steeg naar in totaal 698 miljoen dollar. Hoewel de tweede helft van 2017 vanwege ‘geopolitieke onrust en ongegronde aantijgingen’ een uitdaging was voor het bedrijf, blijven klanten en partners volgens Kaspersky vertrouwen tonen, wat resulteerde in een succesvol jaar voor het bedrijf.
De groei werd gedreven door de sterke prestaties van Kaspersky Labs B2B-activiteiten (+13 procent), voortkomend uit een groei van 30 procent in het enterprisesegment, 61 procent in non-endpoint en 41 procent in boekingen voor cybersecurity intelligence-diensten. Kaspersky Lab blijft zijn portfolio verder uitbreiden, met het introduceren en verbeteren van oplossingen die de meest geavanceerde cyberdreigingen voorkomen, detecteren en daarop reageren, zoals Endpoint Detection and Response en een breed scala aan professionele diensten. Op dit moment behoren 69 bedrijven uit de Fortune 500-lijst tot de klanten van Kaspersky Lab.
Daarnaast droeg een relatief stabiele consumentenmarkt, gedreven door sterke prestaties op het gebied van digitale verkopen, bij aan de gezonde groei van de totale wereldwijde resultaten zo meldt Kaspersky.
De volgens Kaspersky ‘geopolitieke uitdagingen en ongefundeerde beschuldigingen’ hebben voor veel vertraging gezorgd in de Noord-Amerikaanse markt, waar de verkopen met 8 procent daalden. Wereldwijd waren de prestaties van de onderneming volgens verwachting, gedreven door sterke resultaten in andere regio’s, zoals Latijns-Amerika (+18 procent), Rusland en het GOS (+34 procent), META (+31 procent) en APAC (+11 procent). In Japan was sprake van een gematigde groei (+4% procent), terwijl de verkopen in Europa met 2 procent afnamen.
Om mogelijke vragen en zorgen weg te nemen, die klanten en partners zouden kunnen hebben ten aanzien van Kaspersky Labs producten, oplossingen en activiteiten in het licht van de huidige geopolitieke situatie, introduceerde het bedrijf onlangs een Global Transparency Initiative. Dit onderstreept Kaspersky Labs toewijding aan vertrouwen, transparantie en verantwoordingsplicht gedurende zijn inmiddels 20-jarige bestaansgeschiedenis.
Meer informatie: www.kaspersky.com