Bitdefender biedt resellers een onderscheidend vermogen

 De antivirus- en internetbeveiligingssoftware van Bitdefender staat al jaren bovenaan in de toonaangevende tests van organisaties als AV-TEST en AV Comparatives en is daardoor een zeer aantrekkelijk alternatief voor resellers die zich willen onderscheiden in de markt en hun klanten willen voorzien van hoogwaardige beveiligingsoplossingen. Ze kunnen daarbij rekenen op de volledige ondersteuning van distributeur DCC Nederland.

 “Resellers en dienstverleners hebben natuurlijk een ruime keuze uit de antivirus- en internetbeveiligingssoftware van diverse merken. Maar het ene merk is het andere niet en ze bieden, zoals uit de regelmatig gepubliceerde testrapporten blijkt, lang niet allemaal hetzelfde hoge beveiligingsniveau als Bitdefender”, zo stelt Volker Ladage, directeur van DCC Nederland.

Schermafbeelding 2016-01-11 om 14.54.42

Volker Ladage is directeur van DCC Nederland. (Fotografie: Wendy van Bree Fotografie)

‘Bitdefender levert ‘enterprise-grade’ bescherming voor het mkb’

Maar waarom zou je als reseller een switch naar Bitfender moeten overwegen? Ladage: “De wereld van antivirus en antimalware is continu in beweging. Met de toenemende druk op security – het raffinement en de schadelijkheid van aanvallen blijft alsmaar toenemen – moet je er als gebruiker, en dus ook als leverancier, van op aan kunnen dat je beveiligingsoplossing continu wordt geüpdatet om beschermd te zijn én te blijven. Je hebt een kritische massa nodig om het dreigingslandschap voortdurend te kunnen monitoren, zoals het Global Protective Network van Bitdefender dat wereldwijd dagelijks 11 miljard query’s uitvoert, op zoek naar nieuwe bedreigingen die vervolgens binnen enkele seconden kunnen worden ondervangen. Dat is een van de sterke punten van Bitdefender. Daarnaast moet een oplossing toegesneden zijn op de gebruiker. Bitdefender levert ‘enterprise-grade’ bescherming voor het mkb, maar dan zonder het prijskaartje én de (hogere) systeembelasting die je vaak ziet bij de van enterprise-software afgeleide mkb-oplossingen van andere leveranciers. Ook installatie en beheer moeten passen bij de doelgroep, en dus eenvoudig en inzichtelijk zijn.”

Partnerondersteuning

“Het partnerprogramma van Bitdefender is even eenvoudig als effectief”, vertelt Ladage. “We kennen drie niveaus: bronze, silver en gold. Iedere reseller kan instappen als bronze-partner door via DCC of online licenties te bestellen op het Bitdefender-partnerportal; daar is tevens alle denkbare informatie over producten, offertes, orders en statusoverzichtente vinden. Als bronze-partner kun je bestellen tegen een vaste korting, zonder verdere verplichtingen. Wil je hogerop, dan kun je de silver-status aanvragen, waaraan een hogere korting, maar ook een minimum omzetverplichting per jaar is gekoppeld.   Het gold-niveau biedt een nog hogere korting bij een hoger omzetverplichting. Voor silver- en gold-partners geldt ook verplichte certificering via online trainingen. Maar dan kunnen ze ook gebruikmaken van deal registratie, die nog een extra korting oplevert en worden ze vermeld op de website van Bitdefender.”

Focus op Nederland

Door de toenemende vraag in de Nederlandse markt is sinds 1 september 2015 Gerard Sloots aangetrokken als Enterprise Sales Manager. “Voor Bitdefender zijn het op dit moment interessante tijden”, zegt Sloots. “Door de verschuiving van traditionele werkplekken naar virtuele werkplekken en de sterke toename van het gebruik van mobile devices neemt de vraag naar antivirus alleen maar toe. Neem daarbij in ogenschouw dat de virussen vandaag de dag vele malen intelligenter zijn waardoor een andere technologie noodzakelijk is om de juiste bescherming te kunnen bieden. Bitdefender speelt daar met het nieuwe GravityZone uitstekend op in en is in staat om een oplossing te bieden voor elke werkplek variërend van vast of mobiel en kan worden ingezet in virtuele omgevingen. Daarnaast bieden wij onze oplossingen in de cloud en on-premiseaan. Het jaar 2015 zal door Bitdefender opnieuw succesvol worden afgesloten en de businessvooruitzichten voor 2016 zijn zonder meer veelbelovend”, aldus Sloots.

Toegevoegde waarde van DCC

“Onze meerwaarde voor Bitdefender bestaat vooral uit de beschikbaarstelling van onze in de afgelopen twintig jaar opgebouwde expertise in de markt”, stelt Ladage. “We geven altijd eerlijk en gedegen advies en we ondersteunen de reseller bij het samenstellen van een maatwerkoplossing die is toegesneden op de omstandigheden bij de klant. Kies je voor een on-premise licentie of is de klant meer gebaat bij de MSP-variant? Die laatste is overigens in samenwerking met Bitdefender ontwikkeld op basis van onze diepgaande kennis van de MSP-markt. Dat is een ongoing proces. Zo is recent ook aan de hand van vragen uit de markt de bescherming van Exchange op maandbasis aan het portfolio toegevoegd. Bitdefender ondersteunt zijn ambitieuze groeiplannen voor 2016 met extra marketingbudget voor leadgeneratie. Een tweede belangrijk pijler is het delen van kennis, tijdens events, via webinars, maar ook tijdens klantbezoeken, waarbij we ook technische training op locatie geven. “En, last, but not least: het is prettig en persoonlijk zakendoen met DCC, dat kunnen de honderden partners die we in de loop der jaren hebben mogen optekenen, bevestigen”, besluit Ladage.

Nieuwsgierig geworden? Neem dan contact op met DCC Nederland via 023- 5553220 of sales@dcc-nederland.nl