Nutanix introduceert nieuw channel charter: Power to the Partner.

Nutanix, leverancier van enterprise cloud computing oplossingen, heeft ´Power to the Partner´ gelanceerd. Dit charter onderscheidt zich van traditionele channel-programma’s door nadruk te leggen op partnerinvesteringen in Nutanix, in plaats van zich uitsluitend op omzetdoelen te richten.

Verder richt het zich op het versterken van Nutanix-partners met de tools die ze nodig hebben om hun klanten te ondersteunen bij de implementatie van de nieuwste technologieën voor datacenters. Als gevolg hiervan krijgen partners meer mogelijkheden om hun business met Nutanix te laten groeien en worden ze in staat gesteld om doorlopend, voorspelbaar succes te behalen.

Nutanix deelde de high-level visie van het nieuwe channel charter voor het eerst tijdens zijn Partner Xchange-evenement, afgelopen mei. Het charter definieert partnerstatus op basis van het aantal gesloten deals en de intensiteit van de Nutanix-skills, in plaats van omzetdoelstellingen. Met deze nieuwe structuur kunnen partners van elke omvang de hoogste partnercategorie bereiken. Categorieën worden als volgt gedefinieerd:
• Master Partner – Meest intensieve Nutanix-samenwerking en -mogelijkheden, waarbij de partner de meeste deals sluit en de meeste certificeringen bezit met gerichte verkopen op de HCI-kernproducten van Nutanix, evenals nieuwe producten zoals Flow, Era en Beam.
• Scaler Partner – Groeiend Nutanix-partnership en groeiende kennis, waarbij de partner geïntegreerde oplossingen ontwikkelt rond het ecosysteem van de Nutanix Enterprise Cloud OS-software én het aantal en het niveau van gecertificeerde medewerkers en deals heeft verhoogd.
• Pioneer Partner – Initiële Nutanix-samenwerking, waarbij de partner zijn eerste klanten naar de Nutanix-hyperconverged-oplossing verplaatst en de eerste vaardigheden voor de Nutanix-kernproducten opdoet.

Het Power to the Partner charter is nu uitgebreid met meerdere functies om partners te helpen hun klanten te begeleiden bij hun digitale transformatie. Deze functies omvatten tools en bronnen om successen van partners mogelijk te maken, die zijn afgestemd op elke fase in hun proces van klantbetrokkenheid, zoals:
• Land – Full-service vraag-gebaseerde platforms en hulpmiddelen om nieuwe klanten te werven.
• Adopt – Middelen voor partners om Nutanix-demo’s, Sizer-, TCO / ROI- en Xtract-tools uit te voeren, zodat partners snelle, soepele implementaties van op Nutanix-gebaseerde oplossingen kunnen bieden.
• Expand – Training voor producten zoals Beam, Calm, Flow, Era en nieuwe technologieën om bestaande klanten te helpen meer waarde te halen uit hun Nutanix-omgevingen.
• Renew – Als hoeksteen voor het genereren van terugkerende inkomsten, biedt dit programma middelen om Nutanix en partners te helpen bestaande klanten blij te maken.

Het charter ‘Power to the Partner’ ondersteunt partners met kortingen en incentives, certificeringen en training, onderscheidende marketingtools en meer geautomatiseerde verkoopondersteunende processen. Het combineert de middelen van Nutanix met de talenten van partners om gezamenlijke klanten het beste van dienst te zijn. Nutanix kondigde onlangs het Velocity-programma aan als een van de eerste fasen van het channel charter (het aanbieden van vooraf geconfigureerde klantaanbiedingen en -inhoud, evenals verkoopprocessen en investeringen) om partners in staat te stellen hun succes in de mid-market te versnellen.

Meer informatie over het Nutanix charter ‘Power to the Partner’ is te vinden op nutanix.com/partners. Partners moeten zich in augustus bij de partnerportal aanmelden voor details over hun huidige niveaus en om de stappen te bekijken die nodig zijn voor toekomstige vooruitgang.